امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
50,000
10%
ت 45,000
نظر شما چیست؟

نویسنده در کتاب شبی برتر از یک عمر، لیله القدر را شبی سرنوشت ساز معرفی می‌کند که انسان در آن به فراخور نیازهایش، نقشه راه خود را ترسیم نموده و در راستای رسیدن به اهداف بلند و متعالی که همان قرب الهی است گام برمی‌دارد.

معرفی کتاب شبی برتر از یک عمر


استاد صفایی حائری در این کتاب لیله القدر را شبی سرنوشت ساز معرفی می‌کند که انسان در آن به فراخور نیازهایش، نقشه راه خود را ترسیم نموده و در راستای رسیدن به اهداف بلند و متعالی که همان قرب الهی است گام برمی‌دارد.
نویسنده با نگاهی متفاوت به سوره قدر، رمزگشایی از آیات آن و توجه به امر ولایت به عنوان ضامن اجرای طرح و تقدیر آدمی، شب قدر را یکی از برترین فرصت‌هایی می‌داند که خداوند متعال به انسان ارزانی داشته تا در آن با بهره‌گیری از استعدادهای خویش به سرچشمه روشنایی و نور برسد.

برشی از متن کتاب شبی برتر از یک عمر

با قدر است که به خیر می رسی. بهتر بودن این شب از اینجا مایه میگیرد که با قدر، خراب کاری نیست و کندکاری نیست و با از اینجا مایه می گیرد که در این شب، کتاب، نیروهای نازل و ولایت، همراه قدر تو و طرح تو هستند.
در نتیجه کاری که در شب قدر و اندازه گیری تو شروع می شود، به سلام می رسد؛ که سلام، جدایی از هر عیب و آفت است؛ که سلام، رحمت و درود و برکت است. در این شب که تا قیامت ادامه دارد، ملائکه و روح به تدریج بر ولی امر هر امری را نازل می کنند. اولی الامر، صاحبان کارها و دستورها و شئوناتی هستند که در شب قدر به آنها می رسد.

درباره نویسنده

حجت الاسلام علی صفایی حائری متولد 1330 در شهر مقدس قم و متوفی 1378 هستند. علی صفایی معروف به عین.صاد، مجتهد، نویسنده و اندیشمند شیعه است. وی بر نگرش نظام‌مند و جامع و منسجم به آموزه‌های دینی تأکید داشت؛ یعنی بر این باور بود که دین، تنها شامل احکام اقتصادی، سیاسی، تربیتی و... نیست؛ بلکه نظام‌های جامع و منسجم و مرتبط اقتصادی و تربیتی و سیاسی و… نیز ارائه می‌کند.صفایی، نظام تربیتی را بر دیگر نظام‌های دینی مقدّم می‌دانست و معتقد بود پیامبر با اِعمال روش تربیت اسلامی، فلسفه، عرفان، اخلاق و فقه اسلامی را در فکر و احساس و رفتار مؤمنان پرورش داده است.

خرید کتاب شبی برتر از یک عمر

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف خریداری کنید.

شابک :
9789647803977

کتاب های مشابه شبی برتر از یک عمر