امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داستان‌هایی از نیلوفر آبی

نویسنده در این کتاب سعی دارد از مهمترین و اساسی ترین و بنیادی ترین مفهوم سخن بگوید و آن چیزی نیست جز ادراک «عشق».

درباره‌ی نامحدود بودن عشق صحبت میکند. عشق به خود و عشق به محیط بیرونی و اینکه به عشق ورزیدن و شناخت خود بپردازیم و اشاعه دهنده ی این عشق و شناخت به محیط پیرامون خود باشیم.

این مطلب کلیدی و مهم راهگشای زندگی حال و آینده ی کودکانمان است. این کتاب اشاره ای نیز به طریقه ی قرار گرفتن در موقعیت ذهن آگاهی و مدیتیشن برای کودک خردسال دارد.

برخی از مزیت های محسوسی که در نتیجه ی آغاز مدیتیشن در کودکی می‌توان به آنها اشاره کرد افزایش تمرکز و ارتقای توانایی در مقابله با عوامل تنش زای زندگی، میزان بالای شفقت، مهارت های کنترل احساسات و قابلیت حصول کامل شادی است.

تلاطم و هیاهوی دنیای ما روز به روز در حال افزایش است و این امر موجب ایجاد چالش هایی برای والدین میشود اما ما میتوانیم کودکان خود را تشویق کنیم تا کمی مکث کرده و احساسات خود را شناسایی کنند.

هوش احساسی که در زمان آرامش و درک احساسمان به وجود می آید، میتواند مزیت های مادام‌العمری در روابط بین فردی، محیط کار و فراتر از آن برای ما به ارمغان بیاورد.

این کتاب فراخوانی است به کودکانمان برای توجه، سکوت، پیدا کردن عشق در خود، عشق به خود و اطرافیان و طبیعت زیبا که خانه و مأمن و مأوای همه ی انسانهاست. دنیای کودکان شاد، همراه با رنگ و بازی است. آنها از همان ابتدای زندگی به دنبال تجربه هستند. آنها دارای روح پاک و خلاق بوده و در لحظه زندگی میکنند.

ابتدا کودک از طریق حواس پنجگانه نسبت به خود و محیط اطرافش شناخت پیدا کرده، بنابراین با خودجسمانیش آشنا میشود و در مراحل بعد خود را شناخته و با دنیای بیرون ارتباط برقرار میکند. او میتواند تجربیاتی از قبیل ارتباطات صمیمانه، امنیت عاطفی، درک واقع بینانه‌ای از خود، شناخت مهارت ها، اهداف و وظایفش را در زندگی لمس کند.

با توجه به تمام موارد مربوط به این دوره از زندگی کودک میتوان گفت که زیربنای زندگی یک فرد از سنین ابتدایی کودکی آغاز و تا پایان دبستان ساخته میشود. درنتیجه این دوران بیش از آنچه تصور میرود مهم است.

اگر کودکی در این دوران خود را آنگونه که هست و نه آنطور که دیگران می‌پندارند، بشناسد و درک کند و به خود باوری و اعتماد برسد، از کودک درون خود آگاه باشد و نیازهای خود را شناخته وآن را مدیریت کند می‌تواند در آینده برای زندگیش درست و بهتر تصمیم گیری کرده و همواره راه درست را پیدا کند.


کتابشناسی ملی :
9086391
شابک :
9786222928773
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
47
کنگره :
PIR۸۳۶۲
دیویی :
[ج]۸‮فا‬۳/۶۲

کتاب های مشابه داستان هایی از نیلوفر آبی