امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی آزموده

کتاب زندگی آزموده با جمع آوری جملاتی تأمل برانگیز که حاکی از تجربیات مفید گویندگان آن هاست، کمک می کند تا شادتر و موفقتر زندگی کنید و بهترین زندگی را که می توانید برای خود و دیگران خلق کنید.

در هر کاری، علاوه بر علم و دانش و توانایی، داشتن روحیه خوب و آمادگی فکری و روانی بسیار مهم و مؤثر است. حتی در بیماری ها هم اگر بیمار روحیه خوبی داشته باشد، کمک زیادی به بهبود هر چه سریع تر او می کند. جملات انگیزشی، نقش بسیار خوبی در این زمینه بازی می کند و هر کس با تکرار و یادآوری این گونه جملات، سعی می کند آمادگی خود را برای روبه رو شدن با هر شرایطی حفظ کند.

بسیاری از این جملات، حاوی نکات کلیدی و شاید رمزگونه و تمثیلی و بعضاً طعنه آمیز و کنایه آمیز هستند اما مسئله این است که در لحظات مختلف زندگی واقعی، میتوان آن ها را به یاد داشت و با روبه رو شدن با بعضی وقایع به ویژه مشکلات و سختی ها، آن ها را به یاد آورد و تصمیمات بهتری گرفت.

همچنین استفاده از تجارب دیگران که معمولاً به صورت جملات کوتاه (قصار) بیان می شود نیز بسیار مفید و آموزنده است. این درست است که انسان ها متفاوت هستند، شرایط و موقعیت های متفاوتی دارند و بالاخره اینکه هیچ دونفری مثل هم نیستند حتی اگر بسیار شبیه باشند. هرکسی دردها، خوشی ها، احساسات و تجربیات خودش را دارد و تصمیمات خودش را می گیرد. هرکسی تجربه منحصربه فردی از زندگی خودش دارد؛ اما همه ما در «چیزی به نام زندگی» شریکیم و تجربیات منحصربه فرد تک تک ما، برای دیگران نیز می تواند مفید و سازنده باشد. به قول سقراط، فیلسوف معروف، «زندگی آزموده نشده، ارزش زیستن ندارد.» و در دنیایی که هیچ فردی نمی تواند دو بار زندگی کند، استفاده از تجربه دیگران در حقیقت این فرصت را برای ما فراهم می کند تا اشتباهات کمتر و زندگی بهتری داشته باشیم. طبیعی است که زندگی با اشتباهات کمتر، می تواند دریچه ای باشد برای یک زندگی با آرامش که شادی و زیبایی های بیشتری برای ما و جامعه ما و دنیای ما در پی دارد.

زندگی، فقط زنده ماندن نیست. این نیست که فقط کار کنی و خسته شوی تا پولی به دست بیاوری تا بتوانی یک روز دیگر را زنده بمانی و کار کنی و... این چرخه تکراری را ادامه دهی. این چنین زندگی، کمترین حد و کم ارزش ترین زندگی است: یک زندگی غریزی (زیستی).

صفحات کتاب :
129
کنگره :
PN۶۰۹۵
دیویی :
۸۰۸/۸۸۲
کتابشناسی ملی :
9107352
شابک :
9786222929251
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه زندگی آزموده