کتاب حقیقت عظیم

مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) درباره‌ی حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌‌الله علیها) از سال ۱۳۵۱ هجری شمسی‏‫

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 57,000
خرید چاپی
175,000
10%
ت 157,500
نظر شما چیست؟

کتاب حقیقت عظیم، مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) درباره‌ی حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) از 1351 هجری شمسی است.

معرفی کتاب حقیقت عظیم

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد مقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) اینگونه می فرمایند که ایشان معمای ناگشوده ذهن بشر هستند. ایشان شناخت قدر و جایگاه حضرت را مافوق فهم ما انسان های معمولی می دانند. شخصیتی که در عالم خلقت هم شان و هم کفو با حضرت علی (علیه السلام ) دانسته می شود و گرچه طول عمر بسیار کوتاهی داشتند.

کتاب حقیقت عظیم مروری است بر سیر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از 1351 هجری شمسی تا به امروز است؛ در تبیین «شخصیت حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)» .در هر فصل این کتاب تمامی سخنانی که با محوریت این بانوی جلیل القدر ایراد شده به رشته تحریر درآمده است.
حقیقت عظیم را در واقع می توان تاریخی تحلیلی از این شخصیت بزرگ براساس مستندات و روایاتی دانست که یا از زبان دختر رسول الله بیان شده اند یا در مورد ایشان توسط ائمه همام روایت شده اند. با این کتاب می توان جایگاه والای زن در معارف اسلامی را شناخت و ابعاد منحصربه فرد شخصیتی این بانوی مکرم را کمی بهتر درک کنیم.

متن کتاب حقیقت عظیم

خصوصیت بارز حضرت فاطمه همین اخلاص است. واقعا انسان زندگی حضرت زهرا را که نگاه کند، میبیند این اخلاص و نداشتن یک ذره شائبه، خصوصیت بزرگ این بزرگوار است.

حاضر است برای خاطر پیاده کردن حاکمیت الهی در جامعه، تمام ضربات و لطمات و مصائب را محض رضای خدا تحمل کند، و حاضر است با هر توانی که در او هست از ولی زمانش، از امام زمانش که امیرالمومنین است دفاع کند...

و حاضر است حق را در دشوارترین شرایط بگوید و از تلاشی که برای گفتن حق و بازگو کردن حق می تواند انجام بدهد، در هر شکلی از اشکال استفاده کند و یک لحظه کوتاه نیاید.

ببینید این یک نمونه مهمی است این همان راه پیغمبران است. ما بایستی از این روش و همچنین روش امیرالمومنین درس بگیریم که این دو بزرگوار دو روی یک سکه هستند؛ یعنی آن حرکت خشم آلود تند فاطمه زهرا از جنس و در راه همان حرکتی است که شما در امیرالمومنین می بینید...

خرید کتاب حقیقت عظیم

این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهییه کنید.

خرید کتاب حقیقت عظیم مشخصات کتاب حقیقت عظیم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: رهبر معظم انقلاب (مدظله)
گردآورنده: موسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم
تعداد صفحه: 319
موضوع: مجموعه بیانات آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) درباره حضرت فاطمه زهرا (س)
قالب: epub و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
319
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1692
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844
کتابشناسی ملی :
9126227
شابک :
9786227491661
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه حقیقت عظیم