امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ یکصد ساله‌­ی نبرد:

تاریخ یکصد ساله‌­ی نبرد کتابی تاریخی نیست بلکه کتابی درباره­‌ی انسان است، و مجموعه­‌ای از جستارهای مختلف می­باشد که زوایایی کمتر بیان­ شده از وجود و کنش­های انسان را به­‌واسطه­‌ی فضا و شخصیت­‌هایی که معرفی می­کند بیان می­‌نماید. سیر روایی کتاب با بازگشت راوی به روستای زادگاه­اش آغاز می­شود.

تاریخ در این کتاب نقشی غیر از آن معنای متعارفی که ما از این مفهوم درک می­کنیم دارد، نیرویی­ست که از تجربه و خاطره می‌­آید تا خاستگاهی درونی­تر برای آن (تاریخ) به دست دهد، البته نه به عنوان یک کتاب تاریخی، بلکه بیش­تر روی ایده­‌های پراکنده‌­ای متمرکز شده که می­‌توانند تصویری کلی در ارتباط با انسان به دست دهند. حتی بیش از این باید گفت، روی مواردی تاکید شده که عمدتاً با زندگی جمعی گره خورده اما تاثیرات، نمودها، و به نوعی حالت‌­های مختلف آن در فضاهایی فردی به نمایش درآمده است و بیان می­شود.

عمده­‌ی بار کتاب روی شخصیت­‌هایی ست که معرفی می­شوند، یک دوست، یک شخصیت روستایی، و از این قیبل، تا چند برش کوتاه از چهره­‌های برجسته­‌ی ادبیات و فلسفه، و البته خود راوی که به دفعات حضورش احساس می­شود، و در این میان با توصیف­‌هایی چندوجهی چه به صورت شعر منثور و چه به صورت قطعات دیگری که در بیش­تر موارد نقش تکمیل یا تشریح کننده ای دارند، و با کمی اغماض ذیل مفهوم جستار جای می­ گیرند، روایت پیش می­رود.

کتابشناسی ملی :
9134483
شابک :
9786222921019
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
135
کنگره :
PIR۸۲۲۳
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲

کتاب های مشابه تاریخ یکصد ساله ی نبرد