امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه ی بازی های آموزشی

با توجه به چالش‌هایی که در یادگیری برخی مباحث کتب درسی برای دانش‌آموزان بنده رخ می‌داد، بر آن شدم تا تجربیات خویش را که ترکیبی از بازی‌های آموزشی، طنز و شوخی، نمایش و عینی سازی و غیره است، در دسترس همگان قرار دهم تا همکاران و مدرسین عزیز و حتی دانش‌آموزان گرامی نیز بتوانند از آن برای لذت‌بخش کردن محیط یاددهی و یادگیری استفاده کنند. بازی‌های این کتاب در قالب مفاهیم درسی علوم تجربی بیان‌شده است. با توجه به این‌که رشته‌ی تحصیلی خودم کارشناسی ارشد شیمی آلی هست، اما به دبیران سایر رشته‌ها نیز توصیه می‌نمایم تا با استفاده از بازی‌هایی که در این کتاب گنجانده‌شده و تغییر مفاهیم آن به درس موردنظر خود، از بازی‌های مختلف و متنوع آن بهره گیرند و بدین طریق آموزش را برای خود و دانش‌آموزان گرامی لذت‌بخش نمایند. بخشی از این بازی‌ها، فی‌البداهه بوده و در حین تدریس به ذهنم خطور می‌کرد و همان لحظه در کلاس، به همراه دانش‌آموزان اجرا می‌نمودم و به‌نوعی یک نوآوری به شمار می‌رفت و اکثر آن‌ها بسیار کم‌هزینه، آسان و قابل‌دسترس بوده و به‌راحتی می‌توان محیط کلاس را با آن‌ها بانشاط ساخت.

در این کتاب، تلاش بر این شده است که دریچه‌ای نو و خلاق برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و جایگاه فعلی بازی در امر آموزش، بازشده باشد.

پس از تعریف بازی و بازی‌های آموزشی به مزایا و تأثیر بسیار آن بر ذهن دانش‌آموزان اشاره‌ گشته و سپس بازی‌های آموزشی قابل‌اجرا در کلاس و نحوه‌ی اجرای آن‌ها به همراه تصاویر مربوطه در کتاب درج‌شده است.

بازی‌های آموزشی، موجب بالا رفتن انگیزه‌ی یادگیری در دانش‌آموزان گشته و تفهیم مسائل سخت و دشوار در قالب بازی و فعالیت‌های فیزیکی موجب سهولت در امر یادگیری آنان می‌گردد.

معلمی نه‌تنها یک شغل و حرفه است بلکه ذوق، هنر و عشق نیز هست بنابراین باید بدانیم که زیباترین اصلاح و بازسازی نظام آموزش‌وپرورش هر کشور در دستان قدرتمند معلمان است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان سطح دانش، توانایی و کیفیت علمی هر کشور را از سطح دانش، توانایی، کیفیت و مهارت معلمان آن کشور تشخیص داد.

این کتاب را با عشق به همه‌ی کسانی که دغدغه‌ی آموزشی بهتر و دل‌نشین‌تر برای ساختن جامعه‌ای پویاتر و خلاق‌تر دارند تقدیم می‌کنم.



صفحات کتاب :
158
کنگره :
LB۱۱۳۷‬‬
دیویی :
۳۷۲/۲۱‬‬
کتابشناسی ملی :
9156729
شابک :
9786227611861
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه معجزه ی بازی های آموزشی