نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آقا جان سلام

این مجموعه با هدف آشنایی کودکان با امام زمان (عج) در قالب پرسش و پاسخ با خود آن بزرگوار به رشته‌ی تحریر درآمده است. در این اثر کودکان به پاسخ پرسش‌های بسیاری پیرامون این حضرت از جمله این که: امام زمان در چه روزی و در چه شهری به دنیا آمده‌اند؟، مادر ایشان چه کسی بودند؟، ایشان در چند سالگی به امامت رسیده‌اند؟، چرا به ایشان صاحب‎‌الزمان می‌گویند؟، نام ایشان هنگام تولد چه بوده؟ و… دست می‌یابند. کتاب پیش رو حاوی 72 پرسش و پاسخ است که با ادبیاتی ساده و قابل فهم در اختیار کودکان قرار گرفته است.

گزیده کتاب آقا جان سلام

من در سحرگاه جمعه نیمه‌ی شعبان سال 255 ه.ق و در شهر سامرای عراق به دنیا آمدم. شهر سامرا در شمال عراق و در کنار رود دجله قرار دارد. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای عراق است که
در دوران امامت پدربزرگم امام هادی(ع) و پدرم امام حسن عسکری(ع) پایتخت حکومت عباسیان بود. از سالها پیش از تولّد من، پدرم در این شهر زندگی می‌کرد. متوکّل  حاکم ستم‌گر عباسی در سال 233 ه .ق پدربزرگم امام هادی(ع) را به اجبار از مدینه به سامرا برد. هدف متوکّل از این اقدام، قطع ارتباط امام هادی(ع) با شیعیان و زیر نظر گرفتن فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی آن بزرگوار بود. 

صفحات کتاب :
96
کنگره :
‭۲۹۷/۴۶۲‬
دیویی :
۲۹۷/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
۹۱۱۷۸۱۸
شابک :
9789642028566
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه آقا جان سلام