نظر شما چیست؟

مجموعه ۸ جلدی قهرمان من، به همت محمدعلی جابری - محدثه سادات طباطبایی - عاطفه سادات موسوی - ناهید رحیمی نوشته و توسط انتشارات کتابک برای رده سنی نوجوان منتشر شده است.

معرفی مجموعه کتاب قهرمان من

تربیت کودکان با ارائه الگو بسیار راحت تر است. کودکان قهرمان ها را خیلی دوست دارند و خیلی سریع از آن ها الگو برداری می کنند. کشور عزیز ما پر از قهرمان هایی است که روح بزرگی داشتند و با نیروی ایمان و کمک خداوند تاثیرات بزرگی بر جامعه گذاشتند. معرفی این قهرمان ها به کودکان از دو جهت بسیار ارزشمند است. اول اینکه این قهرمان ها از خود ما هستند و افسانه نیستند برای همین شبیه شدن به آن ها بسیار راحت است. دوم اینکه ارزش هایی که آن ها را تبدیل به قهرمان کرده است همان ارزش های ایرانی اسلامی است.
آموزش این ارزش ها به کودک از طریق معرفی قهرمان ها کار بسیار بزرگی است. مجموعه کتاب های قهرمان من (هشت جلدی)، با معرفی پنج شخصیت برجسته به کودکان مفاهیم عمیقی را به آن ها آموزش می دهد. وقتی کودکان روایت های زندگی این هشت قهرمان را می خوانند، می توانند راحت تراز او الگو بگیرند. 

خلاصه مجموعه کتاب قهرمان من 

مجموعه کتاب قهرمان من یکی از مجموعه‌های کتاب کودک است که به معرفی قهرمان‌های ملی کشورمان می‌پردازد. آشنایی کودکان با این شخصیت‌ها و سبک زندگی آن‌ها تاثیر بسزایی در زندگی آن‌ها خواهد گذاشت. خصوصا اگر کم حجم و مصور باشد و زندگی آدم‌هایی را بازگو کند و از انتخاب‌های مهم‌شان بگوید، می‌تواند راه زندگی کودکان ما را عوض کند.
مجموعه «قهرمان من» از هشت کتاب زیر تشکیل شده است.
۱)علی لندی: با چندین داستان کوتاه از زندگی شهید دهه هشتادی،علی لندی.
علی لندی نوجوان ایرانی بود که در چهارده سالگی، ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، در یک حادثهٔ آتش‌سوزی در خانهٔ یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، جان دو زن سالمند را نجات داد. وی دچار سوختگی شدید شد که دو هفته پس از بستری بودن در بیمارستان، به‌علت سوختگی درجه سوم، مشکلات شدید ریوی و ورود عفونت به خون، در ۱ مهر ۱۴۰۰ درگذشت. 
۲)دادش ابراهیم: که شامل ۲۲ داستان با راویان گوناگون است تا از شهید ابراهیم هادی، تصویری کامل و دلنشنین در خاطر نوجوانان سرزمین‌مان ثبت کند‌.
در کشور عزیز ما انسان های بزرگی زیسته اند که تاثیرات عمیقی بر جامعه گذاشته اند. این انسان ها با روح خدایی و بزرگشان، برای تمام کسانی که می خواهند رشد کنند الگو های خوبی هستند. در زندگی تک تک آن ها نکات و خاطراتی هست که اگر آن ها را بیاموزیم و به آن ها عمل می کنیم ما هم موفق می شویم. این انسان ها مانند همه در معرض موقعیت های گوناگونی بوده اند اما انتخاب های زیبا و عمیقشان آن ها را در تاریخ ماندگار کرده است. کتاب داداش ابراهیم همراه با نقاشی های زیبا ، این شخصیت برجسته را به کودکان معرفی می کند. 
۳)عمو قاسم: از لحظات زندگی‌ شهید عزیر جهان، حاج قاسم سلیمانی می‌نویسد.
حاج قاسم سلیمانی بی شک کی از قهرمانان ملی جمهوری اسلامی ایران و پرورش یافته مکتب جبهه و جنگ است. لذا معرفی این قهرمان ملی باید به خوبی به نسل جدید و فرزندان ایران صورت گیرد. کتاب عمو قاسم با شعر، قصه و داستان و کاردستی به خوبی از پس این مهم برمی آید.
۴)آقا معلم: ۲۰ داستان از زندگی استاد شهید پر آوازه، شهید مرتضی مطهری است.
دوازدهمین روز اردیبهشت که فرامی‌رسد، همه بچه‌ها به یاد کسی می‌افتند که مثل پدر یا مادر دلسوزانه و مهربان علم را مثل دانه‌های مروارید بر گوش‌هایشان آویخته و با هر کلمه اورا به دنیایی جدید برده‌است.
اما کسی می‌داند که چرا این روز را به پاسداشت مقام معلم نام نهادند؟ «آقا معلم» یکی از ستودنی‌ترین معلمانی است که در این روز هدیه‌اش را با شهادت گرفت و برای همیشه جاودان و آسمانی شد، شهید مرتضی مطهری استاد شهیدی است که افکار و آثار او هنوز هم برای بسیاری از جوانان و نوجوانان قابل تدریس است.کتاب آقا معلم، مجموعه خاطراتی جذاب و آموزنده از زندگی انسان بزرگ و فیلسوف عمیق، شهید مرتضی مطهری یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من است. در کشور عزیز ما انسان های بزرگی زیسته اند که تاثیرات عمیقی بر جامعه گذاشته اند. این انسان ها با روح خدایی و بزرگشان، برای تمام کسانی که می خواهند رشد کنند الگو های خوبی هستند.

۵)آقا محسن: اگر دوست دارید بیشتر با شخصیت شهید محسن حججی آشنا بشوید یا روزهای زیبای زیستن او را برای نوجوانان بازگو کنید،این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از متن کتاب آقا محسن

زمین موج های آبی
با دوستانش قرار گذاشتند بروند سرزمین موج های آبی. بلیطشان برای ساعت هشت شب تا دوازده بود.
شب قبلش محسن داخل گروه پیام داد: «ساعت هشت و نیم اذان می گویند، آن وقت نمازمان را کجا بخوانیم؟» دوستش مجید نوشت: «به خدا ما هم مسلمان هستیم، توبیا، همانجایک گوشه نمازمان را هم می خوانیم.» محسن قبول نکرد و گفت: «نه، من تا نماز نخوانم نمی آیم.» مجید تهدیدش کرد که اگر دیر آمدی باید برای همه بستنی بخری. او هم قبول کرد.
دوستان محسن سر ساعت هشت رفتند داخل و مشغول بازی شدند. ساعت نه مجید آمد سمت رختکن و دنبال محسن گشت، اما هنوز خبری از او نبود.
چند دقیقه بعد سر و کله ی محسن پیدا شد و گفت: «خیلی التماس کردم تا اجازه دادند در اتاق غریق نجات ها نماز بخوانم.» دم در به او گفته بودند: «برو داخل، آنجایک نمازخانه ی کوچک هست.» محسن قبول نکرده و گفته بود: «دوست ندارم در مقابل خدای خودم با لباس نامناسب به نماز بایستم.) صفحه 14 کتاب آقا محسن
۶)زینب خانم: خرده روایت‌هایی از زندگی پر درس و تجربه شهیده زینب کمایی (میترا) است.
شهیده زینب خانم کمایی (میترا) یکی از دخترانی است که به ما نشان می دهد، زندگی فقط و فقط در خوردن و پوشیدن و تفریح، خلاصه نمی شود. از این دست دختران همچون این شهید نوجوان، فراوان در این آب و خاک وجود دارد و در کتاب "زینب خانم" با ارائه داستان هایی جذاب تلاش شده است این قهرمان به کودکان معرفی شود..
شهیده زینب خانم کمایی زندگی را بزرگتر و زیباتر از همه چیز دید. او زندگی را در خشنودی خداوند دید. به گونه ای که زینب، دختر چهارده ساله در همه رفتارهایش اول خداوند را در نظر می گرفت.
۷) حاج همت: بیست داستان از زندگی و شخصیت شهید ابراهیم همت را بیان می‌کند. داستان‌های این کتاب بسیار روان است به طوری که هر نوجوانی می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.

بخشی از متن کتاب حاج همت

برای شروع شاید هرگز به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کرد، نوزادی که همگان فکر می‌کردند در شکم مادر از دست رفته است و با عنایتی شبیه به معجزه زندگی اش حفظ شده بود در آینده ای نه چندان دور تبدیل به مردی بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شود که به بلندترین درجات انسانی و الهی دست یافت.
مردی که نامش "حاج" ابراهیم همت از شهرضای اصفهان به بلندای کوه های باشکوه وطن، بلند آوازه شد و در تاریخ ایران سرافراز، ماننده ستارهای درخشان و فروزان باقی ماند.
آنچه می‌خوانید بخش‌هایی از زندگی کوتاه اما پربار جوان ۲۹ ساله ایست که همواره در اندیشه‌اش برای خدمت به خلق و رضایت خداوند در تلاش بود و در این راه از جانِ عزیز و ارزشمندش مایه گذاشت. باشد که روح با عظمتش شفیع ما در محضر خداوند رحمان باشد آمین.
۸) آرمان عزیز: این کتاب به 10 خاطره از شهید آرمان علی وردی از شهدای امنیت می پردازد.

بخشی از متن کتاب آرمان عزیز

روز مادر
تقویم را نگاه کرد رفت توی فکر یکی یکی گزینه‌ها را کنار گذاشت تا رسید به انگشتر عقیق سرخ پول‌هایش را جمع کرد و بالاخره انگشتر را خرید. روز تولد حضرت فاطمه‌ای که رسید پیش مادرش رفت و گفت: «چشمات رو بند» مادر که چشم‌هایش را بست. آرمان دستش را گرفت و شروع به بوسیدن کرد. مادر دستی روی سرش کشید و گفت: نکن عزیزم! آرمان سرش را بلند کرد. انگشتر را گذاشت توی دست مادر و گفت: «مبارکه»
چشم‌های مادر پر از خوشحالی بود و داشت از تماشای پسرش لذت می‌برد که آرمان نشست روی زمین و خودش را انداخت روی پاهای او خواست آن‌ها را ببوسد، اما مادر اجازه نداد و پایش را کشید. آرمان خواهش کرد و گفت: مگه نمیگن بهشت زیر پای مادره شما دوست نداری من برم «بهشت؟

برشی از متن مجموعه کتاب قهرمان من

بچه های حاج احمد
دنبال خانه ی اجاره ای می گشت. با دوستش خانه های زیادی را دیدند، اما هر خانه ای را به بهانه ای قبول نمی کرد. هرچه دوستش توضیح می داد که این خانه مشکلی ندارد و دلیل تو منطقی نیست، باز هم نمی پذیرفت.
بعد از چند ساعت از این خانه به آن خانه رفتن، دوستش عصبانی شد و گفت: «بیچاره مان کردی پسر! مگر چند روز دیگر عروسی ات نیست، پس چرا اینقدر بهانه میگیری؟ چرا خانه های به این خوبی را اجاره نمیکنی؟»
موقع برگشت محسن به دوستش گفت: «بچه ی حاج احمد، این خانه ها که رفتیم، ساکنان آنها نماز نمی خواندند. من هیچ وقت در خانه ای که اهلش نماز نمی خوانند زندگی نمی کنم.» دوستش گفت: «شما از کجا می دانی که در آن خانه ها نماز نمی خوانند؟ چرا اینقدر بدبین هستی؟»
محسن گفت: «بدبین نیستم. از همه ی صاحب خانه ها پرسیدم که در آن خانه نماز می خواندند یا نه؟ حالا فهمیدی چرا هیچ کدام از خانه ها را قبول نکردم؟!»
خانه ای که رنگ و روی آفتاب را ندیده باشد، نمناک می شود. کم کم بو می گیرد و دیگر برای سکونت مناسب نیست. خانه ای هم که ساکنان آن نماز نخوانند و ارتباطشان با خدا قطع باشد، محل رفت و آمد شیطان ها می شود. هر جا هم شیطان ها وارد شوند، دیگر فرشته ها به آنجا رفت و آمد نمی کنند. صفحه 25 کتاب آقا محسن

متن کتاب زینب خانم

حال و هوای شهر آبادان که نه حال و هوای کل ایران فرق کرده بود. بعد از سالها تلاش مردم به راهنمایی امام خمینی له توانسته بودند رژیم ظالم و فاسد پادشاهی را شکست بدهند. شاه از ایران فرار کرده بود و بالاخره امام خمینی به ایران بازگشت.
مردم به عشق امام بعد از پیروزی انقلاب هم در خیابانها راهپیمایی میکردند تا شاه فکر بازگشت به ایران را از سرش بیرون .کند مهران برادر بزرگتر زینب برای خودش مردی شده بود و در راهپیماییها شرکت میکرد او شرط گذاشته بود اگر خواهرانش چادر بپوشند میتوانند همراه او بیایند زینب با آنکه دختر کوچک خانواده بود دو سالی میشد که چادر میپوشید او اصلاً دختر بی تفاوتی نبود در همه راهپیماییها شرکت میکرد و بعد از انقلاب احساس مسئولیتش بیشتر شده بود.
او فعالیتهای انقلابی اش را از مدرسه راهنمایی شروع کرد روزنامه دیواری هایی با محتوای انقلابی مینوشت سر صف برای بچه ها قرآن می.خواند. در آن زمان گروهی به اسم مجاهدین خلق به وجود آمده بود. آنها در ظاهر بر علیه شاه ایران بودند؛ اما در واقع برای اهداف آمریکاییها در ایران تلاش میکردند مجاهدین در همه جا نفوذ پیدا کرده بود و جوانان بسیاری را فریب داده بود.

مجموعه ۶ جلدی قهرمان من

در ابتدا مجموعه دارای 6 جلد کتاب بوده و سپس دو کتاب دیگر هم به این مجموعه اضافه شده است.

قیمت کتاب قهرمان من

مجموعه کتاب قهرمان من در مجموعه فراکتاب موجود می باشد. برای اطلاع از قیمت مجموعه و تک تک کتاب ها می توانید به سایت و نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را با تخفیف سفارش دهید.

مجموعه کتاب قهرمان من علی لندی

علی لندی یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من می باشد و از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب می توانید آن را سفارش دهید و از خواندن آن در کنار فرزند دلبندتان لذت ببرید.

دانلود کتاب قهرمان من

نسخه الکترونیک این کتاب ها در فراکتاب منتشر نشده است.

کتاب قهرمان من شبکه پویا

مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «قهرمان من» با محوریت کتاب‌های «داداش ابراهیم»، «علی لندی» و «آقا محسن» با همکاری مشترک مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات کتابک برگزار شده است.
پانزدهمین دوره مسابقۀ کتاب‌خوانی «کتاب پویا» با محوریت کتاب‌های «داداش ابراهیم»، «علی لندی» و «آقا محسن» در مهرماه سال 1401 برگزار شده است.

کتاب قهرمان من مرد میدان

کتاب قهرمان من؛ مرد میدان نوشتهٔ سید امیررضا نجفی است. انتشارات زائر رضوی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، کودکان را با دنیای واقعی امروز و افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی آشنا می‌کند.

مجموعه کتاب قهرمان من عمو قاسم

کتاب عمو قاسم، مجموعه خاطراتی جذاب و آموزنده از زندگی انسان بزرگ و فرمانده نابغه، شهید قاسم سلیمانی یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من است. در کشور عزیز ما انسان های بزرگی زیسته اند که تاثیرات عمیقی بر جامعه گذاشته اند. این انسان ها با روح خدایی و بزرگشان، برای تمام کسانی که می خواهند رشد کنند الگو های خوبی هستند. در زندگی تک تک آن ها نکات و خاطراتی هست که اگر آن ها را بیاموزیم و به آن ها عمل می کنیم ما هم موفق می شویم. این انسان ها مانند همه در معرض موقعیت های گوناگونی بوده اند اما انتخاب های زیبا و عمیقشان آن ها را در تاریخ ماندگار کرده است.

داستان قهرمان من

هر یک از جلدهای مجموعه قهرمان من داستان یکی از قهرمان های ملی ایران زمین می باشد که با زبانی شیوا و دلنشین و مناسب کودک و نوجوان و همچنین تصویر سازی زیبا زندگی و خاطرات این عزیزان را روایت می کند.

مسابقه قهرمان من

به دلیل جذابیت و گیرایی این مجموعه، از آن بعنوان منبع سوال و مسابقه برای کودکان و نوجوانان استفاده شده و می شود.

خرید مجموعه کتاب قهرمان من

برای خرید مجموعه قهرمان من می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف اقدام کنید.

خرید مجموعه کتاب قهرمان من مشخصات مجموعه کتاب قهرمان من در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابک
نویسنده: محمدعلی جابری، محدثه سادات طباطبائی، عاطفه سادات موسوی و ناهید رحیمی
تعداد صفحه: 315
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
235

کتاب های مشابه قهرمان من