امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
60,000
10%
ت 54,000
نظر شما چیست؟

کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول، نوشته ی حسین رستمی می باشد و به گونه ای جامع، علمی و کاربردی تفاوت های زن و مرد را بررسی می کنند. این کتاب توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول

آیا با همۀ مهارت هایی که دربارۀ زندگی مشترک آموخته اید، بازهم گاهی با چالش روبه رو می شــوید؟ آیا ســازوکار زندگی زناشــویی برایتان مبهم و پیچیده اســت؟ آیا باوجود ســال ها تجربه، گاهی مسائل زندگی زناشویی را نمی توانیــد پیش بینــی کنیــد و درنتیجــه ســردرگم می شــوید؟ آیا تصور می کنیــد برخــی از رفتارهای همســرتان منطقی و توجیه پذیر نیســت؟ آیا گاهــی نمی توانیــد همســرتان را درک کنید و احســاس می کنید بســیار با او فاصلــه داریــد؟ آیــا قصــد ازدواج دارید، امــا نگرانید که مبــادا نتوانید با همســرتان، رابطــه ای همدلانه برقرار کنیــد؛ چون ارتباط با جنس مخالف برایتان رازآلود و دشوار است؟
اگــر پاســختان به پرســش های بــالا حتی در یــک مورد «آری» اســت، خوانــدن مجموعــۀ دو جلدی چه جوری به هم بیایم را به شــما توصیه می کنیــم. مجموعۀ پیــش رو، بــه شــما شــناختی جامــع، دقیــق و روشــن از جنــس مخالــف می دهد. این نگاه واقع بینانه، به شما کمک می کند تا بدون سوءتفاهم، رابطه ای سازگارنه با همسرتان برقرار کنید و درنتیجه، بیشتر به احساس خوشبختی دست یابید.

خلاصه کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول

اگر ما مدلی جدید، پیچیده و بسیار گران قیمت از یک ماشین لباسشویی را داشته باشیم، اما شیوۀ کار با آن را ندانیم، چه می کنیم؟ آیا می کوشیم بــا بــازی کــردن و ور رفتــن، طــرز کارش را یــاد بگیریم؛ هرچند ایــن کار به آســیب دیدنش منجر شــود؟ یا اینکه نخســت دفترچۀ راهنما را با دقت مطالعه می کنیم و تنها زمانی به آن دست می زنیم که شیوۀ کار با آن را به درستی آموخته باشیم؟
حال که استفاده از یک دستگاه، به آموزش نیاز دارد، آیا تعامل با یک انســان از جنــس مخالف، آن هــم برای یک عمر زندگــی، نیازمند آموزش نیست؟!
چــرا امــروزه همــۀ تلاش دختران و پســران جــوان و خانواده هایشــان، تنها انتخاب همسر و درنهایت فراهم کردن مقدمات ازدواج است؟ گویا مهمترین مسئله این است که دختر و پسر به هم برسند؛ اما اینکه پس از آن چگونه می خواهند باهم زندگی کنند، مهم نیست! متأســفانه اغلــب تصــور می شــود همســر زیبا، شــغل پردرآمــد، مدرک تحصیلــی بــالا، مســکن و خودروی مناســب یــا جهیزیۀ کامــل، موفقیت در زندگــی زناشــویی را تضمیــن می کنند! اما آیا این هــا به تنهایی می توانند خوشــبختی را ضمانــت کننــد، گرچــه زوجیــن هیچ گونــه آموزشــی دربارۀ همسرداری ندیده باشند؟
مقایســۀ نســبت ازدواج بــه طــاق از ســال 139۲ تا ســال 1396 نشان می دهد، آمار طلاق رو به افزایش و آمار ازدواج رو به کاهش است.
بررســی پژوهش ها و تجارب مشــاوران و روانشناســان خانواده آشکار می کنــد کــه یکــی از مهمتریــن عوامــل اختلاف همســران، ناآگاهــی از ویژگی هــای زن و مــرد اســت. اگــر زن و شــوهر از تفاوت هایشــان آگاهی روشــنی داشــته باشــند، ارتباط موفق تری خواهند داشــت. ازســوی دیگر، ناآگاهــی می توانــد بروز اختلاف و تلخی را در زندگی موجب شــود و حتی
رفته رفته کار را به طلاق بکشاند. 
بی تردید زن و شوهر از دو جنس و دو ساختار شخصیتی متفاوت اند. آنان در حوزه های مختلف زیستی و روانشناختی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند؛ تا جایی که می توان گفت: دنیای زنان با دنیای مردان به کلی متفاوت است!
یکــی از موارد مهمی که لازم اســت همســران در آغــاز زندگی بیاموزند، آگاهی از تفاوت های زن و مرد و همچنین مهارت های لازم برای مدیریت این تفاوت هاست.
ایــن کتــاب، بــرای آمــاده کــردن زمینــۀ ذهنی مناســب، نخســت به وســعت تفاوت هــا نگاهی می اندازد. برای این منظور ابتدا فهرســتی را از تفاوت هــای مختلــف ارائــه می کند. با دقت در این فهرســت، روشــن می شود که دامنۀ تفاوت های زنان و مردان تا چه حد گسترده است.
ســپس بــرای توجــه بــه عمــق ایــن تفاوت هــا، یــک مــورد را از نــگاه روانشناسی تحلیل می کند. آنگاه مشخص می شود که این تفاوت های ظاهری، ریشه های زیستی و روانشناختی عمیقی دارند، که اغلب برای ما پنهان اند.
در ادامۀ کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول، به آثار شناخت تفاوت ها و سرانجام به انواع تفاوت های زنان و مردان خواهد پرداخت. البته تلاش می کند به گونه ای جامع و درعین حال کاربردی به تفاوت های زن و مرد نگاه کند؛ یعنی:
بــه انــواع تمایزها در حوزه های مختلف جســمی، شــناختی، هیجانی و رفتاری بپردازد؛
توضیح دهد که ناآگاهی از هر تفاوت چگونه به ســوءتفاهم ها دامن می زند؛
توصیه هایی کاربردی برای پیشگیری از اختلاف های زناشویی ارائه کند.
و تمام این مباحث را در سه بخش کامل توضیح می دهد.

برشی از متن کتاب

چرا احساسات زنان شبیه موج است؟
چنان چــه زن مطمئــن باشــد همســرش او را از صمیــم قلب دوســت دارد، به شــدت احســاس ارزشــمندی و عزت نفس پیدا می کند و خود را در اوج می بینــد؛ امــا این حالتش تــداوم ندارد و با اندک بهانه ای افت می کند و او انرژی اش را از دست می دهد. سپس با یک رفتار عاشقانۀ همسرش، دوباره می درخشد و به حالت پیشین برمی گردد!
بیشــتر مــردان این جزرومد هیجانی زنــان را درک نمی کنند و متعجب می شوند. مردان تصور می کنند وقتی مشکل خاصی وجود نداشته باشد و نیازهــای همسرشــان را برطرف کرده باشــند، دیگر دلیلی بــرای ناراحتی وجــود ندارد. درنتیجه شــادی همسرشــان بایــد پایدار بمانــد؛ اما درعمل، خلاف این را می بینند و گاهی حتی به خشم می آیند.
این انتظار مردان مانند آن است که توقع داشته باشیم هوا همیشه آفتابی باشد یا این که خورشید هرگز غروب نکند!
بســیاری از مردان در چنین موقعیتی می کوشــند دلیلی منطقی برای این حالت همسرشان بیابند. آنان راهکارهایی را برای برون رفت از مشکل ارائــه می دهنــد؛ اما می بینند فایــده ای ندارد و ناراحتی همسرشــان هنوز پابرجاست.
ازنظــر بســیاری از مــردان، پــول حـلال مشــکلات اســت. آنــان گمان می کننــد چون کمبود مالی ندارند، همسرشــان باید همواره خوشحال باشــد؛ درحالی که پول همیشــه مانع ناراحتی و آشــفتگی زنان نیســت؛ زیرا زنان اغلب وقتی خواســته های مالیشــان برآورده می شــود، تازه به نیازهای عاطفی شان می اندیشند.
گریۀ همسرتان را نشانۀ جلب توجه بدانید؛ پس او را در آغوش بگیرید و ببوسید.

خرید کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول

نسخه چاپی کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول

نسخه الکترونیک کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول

مشخصات کتاب چه جوری به هم بیایم جلد اول در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شرکت چاپ و نشر بین الملل
نویسنده: حسین رستمی
تعداد صفحه: 102
موضوع: خانواده و همسرداری
قالب: pdf و چاپی با تخفیف
دیویی :
‫‭306/89‬‬
کتابشناسی ملی :
8968684
شابک :
978-964-304-936-2
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
102
کنگره :
‫‭HQ801‭

کتاب های مشابه چه جوری به هم بیایم جلد اول