امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
805,000
10%
ت 724,500
نظر شما چیست؟

 

مجموعه کتاب های فاضل نظری شامل: گریه های امپراطور، آن ها، اقلیت، ضد، کتاب، وجود و اکنون می باشد. ناشر این آثار انتشارات سوره مهر است.

معرفی مجموعه کتاب فاضل نظری

مجموعه کتاب های فاضل نظری گریه‌های امپراتور، آن‌ها، اقلیت، ضد، کتاب، وجود و اکنون می باشد.

اشعار فاضل نظری ساده روان و در عین حال پیچیده و پر از مفاهیم نو است که البته ساختاری کم و بیش سنتی دارد. در اشعار فاضل نظر مفهوم سازی به نسبت شکل گرایی و سبک خاص زبانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
تا کنون نزدیک به نیم میلیون جلد از پنجگانه فاضل نظری با نام های «آن ها»، «اقلیت»، «گریه های امپراتور»، «ضد» و «کتاب» فروخته شده که اتفاقی بی سابقه در عرصه شعر معاصر است. این پنج جلد به صورت الکترونیک در فراکتاب عرضه شده است و دانلود اشعار فاضل نظری برای این 5 کتاب ممکن شده است.

خلاصه مجموعه کتاب فاضل نظری

گریه های امپراطور

این کتاب نخستین مجموعه از آثار فاضل نظری است. «گریه‌های امپراطور» مجموعه‌ای شامل ۳۸ سروده از شاعر است اما شعری از او که همین نام را دارد در این مجموعه دیده نمی‌شود ور در مجموعه شعر «اقلیت» از همین شاعر ارائه‌شده است. این کتاب مجموعه مشتمل بر ۲۵۸ بیت است و یک بررسی اجمالی تمایل شاعر به سرودن اشعار کوتاه را نشان می‌دهد چراکه در این کتاب، تعداد ۲۶ غزل پنج بیتی، هشت غزل شش بیتی، دو غزل هفت بیتی و دو غزل هشت بیتی وجود دارد. شعر زیبای «قربانی» با مطلع «از باغ‌ می‌برند چراغانی‌ات کنند/ تا کاج جشن‌های زمستانی‌ات کنند» از این مجموعه است.
استقبال از مجموعه غزل «گریه های امپراطور» بیشتر از چهار مجموعه دیگر بوده است و تاکنون این دفتر شعری به چاپ 52 رسیده است که با این حساب 127 هزار جلد از این کتاب توزیع شده است. فاضل نظری در این مجموعه با استفاده از زبانی ساده توانسته است مضامین سنتی را بازآفرینی کند و طرحی نو در اندازد. «گریه های امپراطور» نیز پیش از این به عنوان کتاب سال دفتر شعر جوان ایران برگزیده شده بود.
بعد از «گریه های امپراطور» استقبال از مجموعه شعری «اقلیت» بوده است که تا کنون به چاپ 42 رسیده است.

اقلیت

نظری سه سال بعد دومین مجموعه شعر خود را با نام «اقلیت» منتشر کرد. این مجموعه شامل ۳۷ قطعه شعر در قالب‌های نو و غزل است و جمعا ۲۱۰ بیت دارد. در این مجموعه نیز همچنان غزل‌های کوتاه‌تر تعداد بیشتری دارند. در این مجموعه، تعداد بیست‌وپنج غزل پنج بیتی، هشت غزل شش بیتی، دو غزل هفت بیتی، یک غزل یازده بیتی و یک غزل دوازده بیتی وجود دارد. این مجموعه که در آن چهارعنصر «عاطفه»، «تخیل»، «زبان» و «آهنگ» حضوری به‌جا دارند توانست کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۵ شود. بیت «زمین از دلبران خالی است، یا من چشم و دل سیرم/ که می‌گردم، ولی زلف پریشانی نمی‌بینم» از این مجموعه است.
مجموعه شعر «اقلیت» شامل 38 غزل است که در آن ها فاضل نظری سعی کرده است با زبانی نرم و بدیع دست به ابتکاراتی بزند که نتیجه آن خلق مضامین و استعارات تازه بوده است. 
این دفتر شعری عنوان اثر تقدیر شده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد. 

آن ها

مجموعه «آن‌ها» شامل ۵۱ غزل با مضمون عشق و عرفان است و در سال ۱۳۸۸ به چاپ رسیده است. فضای ذهنی و شعری شاعر در این مجموعه هم در ادامه دو مجموعه قبلی «گریه‌های امپراطور» و «اقلیت» است. این سه کتاب در قالب «سه‌گانه‌ی فاضل نظری» نیز به مخاطب عرضه‌شده است. منتقدان معتقدند که زبان شعری این مجموعه شباهت‌‌هایی با مجموعه «گریه‌های امپراطور» دارد و البته که میل به کوتاه سرایی در اینجا نیز به چشم می‌آید. در میان مجموع ۲۸۲ بیت این کتاب سی‌وپنج غزل پنج بیتی، هشت غزل شش بیتی، هفت غزل هفت بیتی و یک غزل ده بیتی وجود دارد. گاه بااینکه معنایی که در قالب شعر ریخته شده بسیار جدی است اما در عمق سروده رگه‌ای طنازانه ریشه دوانده است. مثال آن می‌تواند این بیت از مجموعه «آن‌ها» باشد که: «گفتی به من، نصیحت دیوانگان مکن/ باشد، ولی نصیحت دیوانه می‌کنی».
«آن ها» سومین مجموعه پرفروش از سروده های فاضل نظری است که تا کنون به چاپ 41 رسیده است. این مجموعه نسبت به دو مجموعه قبلی اش اگرچه در ادامه همان هاست اما دارای تفاوت های زبانی است. همچنین «آن ها» دارای شادی و ابتهاج بیشتری است و به گفته شاعر «غم جان مایه آن ها نیست». اگرچه به گفته خود شاعر در شعر عاشقانه از غم گریزی نیست.

ضد

«ضد» مجموعه شعری سروده فاضل نظری چهارمین اثر منظوم او است و در بهار ۱۳۹۲ به چاپ رسیده است. این مجموعه مشتمل بر پنجاه‌ویک غزل با مجموع ۲۹۱ بیت است. بررسی آماری غزل‌های این مجموعه بیانگر وجود بیست‌وهشت غزل پنج بیتی، دوازده غزل شش بیتی، پنج غزل هفت بیتی، دو غزل هشت بیتی و یک غزل نه بیتی در این کتاب است. بررسی درون‌مایه اشعار فاضل نظری در این مجموعه حکایت از حضور پررنگ عناصری چون «عشق»، «خودشناسی»، «مرگ» و «اجتماع» دارد. در این مجموعه با غزل‌هایی مواجه هستیم که اشاراتی از قرآن و روایات در آنها دیده می‌شود.
«ضد» چهارمین دفتر شعری نظری است که تا کنون به چاپ 34 رسیده است و فروش جلدی آن به رقم 85 هزار نسخه رسیده است. از نظر حال و هوای شعری «ضد» به «گریه امپراتور» نزدیک است، اما زبانش به مجموعه «آن ها» نزدیک تر است. همان طور که صدای آدم ها در طول زمان تغییر پیدا می کند، لحن نوشتن آنها هم تغییر می کند. اشعار «ضد» بیشتر عاشقانه است، البته در این مجموعه دو شعر ملمع یعنی به زبان فارسی و عربی هم وجود دارد.

کتاب

نظری در سال ۹۵ با مجموعه‌ای تحت عنوان «کتاب» به بازار نشر آمد. مجموعه‌ای که تلاش کرده بود در آن از مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان بگوید. از ویژگی‌های اشعار فاضل نظری در این کتاب می‌توان به زبان ساده و روان آن اشاره کرد. ازآنجایی‌که هدف شاعر در این کتاب بیان مفاهیمی عالی بوده است چنین انتخابی در انتقال مفهوم به مخاطب بسیار موثر واقع‌شده است. این کتاب را که شامل ۴۰ غزل تازه است، انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کرده است. این مجموعه‌ی ۲۲۰ بیتی شامل ۲۱ غزل پنج بیتی، شانزده غزل شش بیتی، دو غزل نه بیتی و یک غزل هشت بیتی است.

ابیات «از رستم پیروز همین بس که بپرسند/ از کشتن سهراب به تهمینه چه گفتی؟» و «شباهت تو و من هر چه بود ثابت کرد/ که فصل مشترک عشق و عقل، تنهایی‌ست» از این مجموعه است.
آخرین دفتر شعری نظری یعنی «کتاب» هم تا کنون به چاپ 22 رسیده است. «کتاب» فاضل نظری شامل ۴۰ مورد از تازه ترین غزل های این شاعر سرشناس کشورمان است که در آن به مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته می شود. علاوه براین همچون آثار دیگر نظری، چند شعر نیز در وصف موضوعاتی دینی چون کربلا و مفهوم انتظار است. البته این تنها نقطه اشتراک این آثار با دیگر کتاب های منتشر شده از او نیست چرا که این شباهت در ظاهر جدیدترین اثر فاضل نظری با آثار پیشینش نیز وجود دارد.

پرفروش ترین کتاب فاضل نظری

پر فروش ترین کتاب فاضل نظری کتاب ضد از نشر سوره مهر با چاپ ۸۵۰۰۰ نسخه می باشد.

خرید کتاب های فاضل نظری

خرید نسخه چاپی مجموعه کتاب فاضل نظری در فراکتاب با تخفیف ویژه موجود می باشد.

مجموعه کتاب فاضل نظری

مشخصات مجموعه کتاب فاضل نظری را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: فاضل نظری
تعداد صفحه: 681
موضوع: شعر
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
681

کتاب های مشابه مجموعه کتاب فاضل نظری