امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
280,000
10%
ت 252,000
نظر شما چیست؟

نویسنده کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد، نادر ابراهیمی است و ناشر این اثر انتشارات سوره مهر می‌باشد. این کتاب داستان‏ بلندی درباره زندگی امام خمینی است.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد 

این کتاب که در دوجلد نگارش شده است، داستان‏ بلندی درباره زندگی امام خمینی (ره) را روایت می‌کند که نادر ابراهیمی نویسنده کتاب در آن‏ کوشیده ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را در قالب داستان بررسی‏ کند.
دوران کودکی امام و شکل‏ گیری شخصیت وی در دامن پرمهرمادر و صاحبه خانم (عمه ایشان) مرام و منش پدر امام و نحوه‏ شهادت ایشان، حضور امام در کلاس درس مدرس،
بررسی‏ شجره ‏نامه اجداد امام و شرحی از زندگی پدر بزرگ ایشان، مراحل ‏آشنایی امام با دختر حاج ‏آقا ثقفی تا ازدواج از جمله مواردی است که‏ محتوای این داستان را دربرمی‏گیرد.
جلد اول و دوم کتاب را نادر ابراهیمی در بین سال‌های ۷۵ تا ۷۷ نوشته است. 
جلد نخست با عنوان «رجعت به ریشه‌ها» داستان بلندی درباره ی زندگی سید روح‌الله خمینی است، که نویسنده در آن کوشیده ابعاد مختلف شخصیتی او را در قالب داستان بررسی نماید. این مجلد شرح وقایع دوران کودکی خمینی و شکل‌گیری شخصیت وی است. جلد دوم «در میانه میدان» به دوران نوجوانی و آغاز مبارزات او می پردازد. جلد سوم «حرکت به اوج» که هرگز نوشته نشد.

دانلود سه دیدار

خلاصه کتاب سه دیدار

ایران موجودی است الهی که بر بالِ فرشتگان نشسته است. امام خمینی من داستان می نویسم، تاریخ نمی‌نویسم. تاریخ های بسیاری قبل از من نوشته شده است و هم زمان با من و بعد از من نیز نوشته می شود و خواهد شد؛ اما داستان فقط یک بار نوشته می شود؛ فقط یک بار. آن ها که واقعیت را می‌خواهند نه حقیقت را و طالبِ واقعیات تاریخی هستند نه حقایق انسانی، می‌توانند بی دغدغه ی خاطر، به بهترین تاریخ ها مراجعه کنند.
«نخستین دیدار» در فصل اول کتاب «سه دیدار» نوعی پیش درآمد داستان است. ابراهیمی در دیدار دوم، قسمت‌هایی از کودکی امام خمینی را روایت می‌کند با نام «دیدار دوم: ذرات خاطره در هوا معلق نخواهد ماند». در فصل سوم با نام «دیدار سوم: این شیخ را نگین کنید!» ماجرای دیدار امام خمینی است با سید حسن مدرس. در فصل چهارم دیداری رویا گونه را شرح می‌دهد که بین یک پیر و مریدش روی می دهد. فصل پنجم، در این فصل به گذشته امام خمینی باز میگردد و قسمتی از مبارزات ایشان را شرح می دهد. در همین فصل، نویسنده به گذشته های دورتر هم می رود و زندگانی و پیشینه اجداد و نیاکان خمینی را شرح می دهد. فصل ششم کتاب، ماجرای بیرون بردن همسر رضا خان و زنان درباری از حرم معصومه به رهبری او را شرح می دهد.

در کتاب سه دیدار جلد دوم نویسنده به خاطراتی از پدر امام خمینی در ایام قبل از تولد او، استفاده از افکار و سخنان عمه ایشان، دوران مبارزه در جوانی، حضور با برادر جهت‏ تحصیل علوم حوزوی و... می پردازد. در این جلد نویسنده از باب زندگی شخصی و احوالات خمینی غافل نمی ماند. از جمله این اتفاقات، بیماری وبایی است که در زادگاه او می آید و نیز رفتن برادران او به اصفهان و تنها ماندن روح الله نوجوان.

خرید سه دیدار 1

برشی از کتاب سه دیدار

در اینجا در پیشگاه شما مردان و زنان با ایمان ایرانی که ایران را عاشقانه و پُرشور می خواهید و آرزومند وطنی سربلند و قدرتمند هستید به جمیع معتبرات خویش سوگند می خورم که آنچه در این داستان گفته ام، به اعتقاد و باور خودم عین حقیقت است  و جُز حقیقت، هیچ نیست و بخشی از حقیقت که بتواند بخش های دیگر حقیقت را نفی و اِنکار کند نیز نیست و آماده ام تا اگر ـ ندانسته یا دانسته ـ کلامی به ناحق بر قلمم جاری شده باشد سخت ترین مُجازات را به سبب ارتکاب این گناه نابخشودنی و این ستمی که بر قلم و اندیشه کرده ام و این حُرمتی که از مکتوب بر باد داده ام  بپذیرم و دَم برنیاورم ...
این اثر را خاکسارا پیشکش می کنم به ملتی که ساختن و راه انداختن انقلاب ها را خوب می داند و باری، بار کوه آسای عظیم ترین انقلاب تاریخ را بر دوش کشیده است ...
و به آن ها که در راه ایمان و ایران، رزمی باور نکردنی را در برابر یک جهان دشمن آغاز کردند و پِی گرفتند و فخری ابدی برای فرزندان خویش و سُنّتی سرشار از شهامت برای ملت خود به یادگار نهادند و به بزرگ بانوی روزگار ما، بانو قدس ایران ثقفی، که همسر دلاور، صبور و با ایمان مردی چون روح الله خمینی بوده اند و هم سفری برای سخت ترین سفرهای این جهانی و عمری در اضطراب های زندان، تبعید، شکنجه و شهادت...

از پی دیدار دوم جراحت های باقی در قلب آهسته آهسته از دوروبرش پراکنده می شدند. دوستانش را می گویم. روح الله را عرض می کنم. نه آنکه تلخ باشد. نه آنکه دوست نباشد. نه. حریم داشت اما. انگار کن که ضریح. انسان دلش می خواهد که تنگ دوستش باشد؛ رازدار دوستش؛ محبِّ دوستش؛ و محرم اسرار؛ اما با روح الله دوازده سیزده ساله غالبا خاموش، این طور بودن ناممکن بود. نه آنکه دوست نباشد، اما یک دیوار بلند نامرئی بین او و نزدیکترین یارانش قد برافراشته بود، که برافراشته ماند.
مادر را غم این نبود که هیچ یک از پسران خان ها، بچه های مکتب، یا فرزندان رعایای نزدیک ـ باغبان یا میراب ـ نمی توانستند به حریم پسر ورود کنند و در نتیجه، او را غالباً تنهای تنها، به حال خویش رها می کردند و می رفتند، و یا از اساس، به او نزدیک نمی شدند تا دور شوند؛ غم این بود که خود صاحبه خانم و هاجر بانو هم، رفته رفته توان برقراری ارتباط مهرمندانه با روح الله را از دست می‌دادند. غم، این بود.

جلد سوم سه دیدار

کتاب اگرچه سه جلدی است و نویسنده نیز بارها گفته که آن را در سه جلد نوشته، اما تنها دو جلد از آن در دست است و جلد سوم هرگز منتشر نشده و پس از درگذشت نادر ابراهیمی، کسی از سرنوشت جلد سوم خبر ندارد.

سه دیدار 2

دانلود pdf کتاب سه دیدار

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد، کتاب صوتی سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد و کتاب چاپی سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت خریداری کنید.

خرید سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد

مشخصات مجموعه کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: نادر ابراهیمی
گوینده: وحید یامین پور
تعداد صفحه: 518
موضوع: رمان زندگینامه امام خمینی (ره)
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
518
کنگره :
PIR7943‭/ب‌58‏‫‬‮‭‬‭س‌9
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
2‎0‎0‎9‎4‎3‎7
شابک :
978-964-506-711-1

کتاب های مشابه مجموعه کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد