امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شوخی با عرشیان و جدی با فرشیان

جهان باقی جهان ناشناخته‌ای است که وجود مادی انسان راهی به آن ندارد. آنچه که از سرای باقی به ما رسیده، تنها در خلال آیات و روایات است؛ همچنین در سال‌های اخیر پژوهش‌های بسیاری درباره اشخاصی که حالت مرگ را تجربه کرده و سپس به این جهان بازگشت داده شده‌اند، انجام شده است. در خلال این پژوهش‌ها اطلاعاتی درباره سیر حرکت روح در سرای باقی به دست آمده که قابل‌تأمل است.

بااین‌حال هدف از نگارش کتاب شوخی با عرشیان و جدی با فرشیان، شناساندن جهان برزخ و آخرت نیست؛ زیرا چنین امری برای انسانِ گرفتار در کالبد مادی امری گزاف خواهد بود، اما همان‌طور که در نام کتاب «شوخی با عرشیان» آمده، آنچه درباره ملک‌الموت، عالم قبر، ملک عذاب، بهشت و جهنم و ... بیان شده است، بر پایه طنز بوده و با تکیه بر خلق و تصور نویسنده نگارش شده است.

در ادامه در عنوان کتاب عبارت «جدی با فرشیان» آمده است که اشاره به اعمال انسان دارد که به استناد آیات و روایات دارای بازخوردهایی است و انسان چه در این دنیا و چه در سرای آخرت با آن مواجه خواهد شد؛ بنابراین نمی‌توان از این سنت الهی چشم‌پوشی کرد.

شایان ذکر است؛ آیات قرآنی و مستندات روایی به ضمیمه تمام داستان‌ها آمده است. آیات قرآنی جزو مستندات محکم مکتب شیعه می‌باشد و همچنین تلاش شده از روایات مشهور استفاده شود؛ روایاتی که قابل‌دسترسی باشند.

داستان‌های این کتاب با زبان طنز و به امید تفکر و تأمل بیشتر نگارش شده است. امید است که خداوند رحمان این هدف را به ثمر بنشاند و در خواننده عزیز اثری هرچند کوچک برجا بگذارد.


صفحات کتاب :
84
کنگره :
PIR۸۱۶۳‬‬
دیویی :
‫‭۸‮فا‬۳/۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9161577
شابک :
9786226237147
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه شوخی با عرشیان و جدی با فرشیان