امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 44,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ورزش مغز

ورزش مغز با هدف دادن تحرک مناسب به مغز است تا به شما کمک کند تا بهترین حالت ذهنی خود را داشته و از مغز در برابر زوال مغزی در آینده محافظت کنید.

مغز پیچیده ترین عضو بدن است که همیشه حتی در هنگام خواب فعال است! عملکردهای متعدد بدن را تنظیم میکند، اطلاعات حسی دریافتی را تفسیر و احساسات ما ار پردازش میکند. همچنین جایگاه حافظه، هوش و خلاقیت است. ما می دانیم که با افزایش سن و وقتی می خواهیم خطر ابتلا به بیماری ها و سایر مسائل بهداشتی مرتبط با افزایش سن را کاهش دهیم انجام ورزش منظم بدنی اهمیت و جایگاه خاصی دارد. به عنوان مثال تمرینات قدرتی می تواند به عضله سازی و کاهش خطر پوکی استخوان در سنین بالا کمک کنند یا تمرینات تعادلی و ورزش های کششی می توانند به حفظ دامنه حرکتی کمک کنند. اگرچه مغز هر روز تعداد زیادی از این تمرینات را مدیریت میکند که مطمئنا ممکن است به تقویت عملکرد مغز کمک کنند، ما باید از مغز در برابر انحطاط مربوط به سن محافظت و از زوال ذهنی جلوگیری کنیم تا حافظه، تمرکز یا عملکرد روزانه مغز را بهبود دهیم و این کار را میتوان با ورزش مغز انجام داد. همان طور که عضلات بدن ما در اثر کمبود فعالیت بدنی نرم و بی حال می شود، مغز ما هم در اثر عدم تحریک کند و کندتر می شود. تغییر روتین های روزانه ما کلیدی برای داشتن ذهنی سالمتر و تیزتری است و منجر به بهبود حافظه، عملکرد شناختی یا خلاقیت می شود.

صرف نظر از اینکه در چه سنی هستید، تمرکز بر سلامت مغز یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود تمرکز، جافظه و چابکی ذهنی خود انجام دهید. می توانید با اهمیت دادن به خودتان و دوست داشتن خودتان، فعالیت هایی انجام دهید که نیاز به هماهنگی دست و چشم شما دارند و روتین‌های روزانه مغز خود را تغییر داده و به چالش بکشید. مثل شروع یک سرگرمی جدید که شامل مهارتهای حرکتی خاصی است، مانند بافندگی، طراحی، نقاشی یا درست کردن یک پازل.



صفحات کتاب :
67
کنگره :
ND۴۶۸/۵‬
دیویی :
۷۵۹/۲‬
کتابشناسی ملی :
8988096
شابک :
9786222928797
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ورزش مغز