امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. سومین جلد از مجموعه ره‌نامه با عنوان کتاب ره نامه 3 ایمان گردآوردی بیانات رهبر انقلاب پیرامون بحث «ایمان» است. انتشارات انقلاب اسلامی عهده دار چاپ این اثر گرانبها شده است.

معرفی کتاب ره نامه 3 ایمان

ایمان از جمله خصوصیاتی است که در پیامبران خدا هست و اینجا ایمان یعنی باور، قبول و پذیرش با تمام وجود باور به آنچه می‌گوید. نشانه‌ی باور داشتن هم این است که خود پیشاپیش دیگران در آن راه برمی‌دارد و حرکت می‌کند؛ لذا آیه‌ی قرآن به ما این جور می‌آموزد، می‌فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن ربه»، (ایمان آورده است پیامبر به آنچه نازل شده است به سوی او از پروردگارش و المؤمِنُون»، مؤمنان و گرویدگان به او، آن افراد برجسته‌ای که پیرامون او را گرفتند و بلندگوهای دعوت او شدند ،د کُلّ آمَنَ «الله» همگی ایمان آوردند به خدا، خدا را قبول کردند، باورشان آمد «وَ مَلَائِکَتِه»، و فرشتگان خدا، «وَ کُتُبه» و کتاب‌های آسمانی از آغاز تا انجام یکسره «و رسله»، و همه ی پیامبران او را ایمان پیغمبر و یارانش به همگان است چون راه یک راه است. همه ساربان یک قافله و یک قافله سالار. یک راه راهبران به سوی یک هدف با مردم جا همه همراه بوده‌اند و به سوی یک مقصد پیش می‌تازیده‌اند. سومین جلد از مجموعه ره‌نامه گردآوردی بیانات رهبر انقلاب پیرامون بحث «ایمان» است.

خلاصه کتاب ره نامه 3 ایمان

انسانها به برکت خِرَد است که میتوانند پیام پیامبران را درک کنند؛ از مشکلات و دشواری های راه نورانی پیغمبران نهراسند و آنها را بتوانند پشت سر بگذارند. به برکت عقل و اندیشه و خِرَد است که بشریّت میتواند از مفاهیم قرآن بدرستی استفاده کند. اگر جامعه ی اسلامی به همین یک دستور عمل کند، یعنی نیروی فکر را، به کارگیری اندیشه و خِرَد را در میان خود یک امر رایج و عمومی قرار بدهد، عمده ی مشکلات بشر حل خواهد شد؛ عمده ی مشکلات جامعه ی اسلامی حل خواهد شد...

اوّلین کار پیامبر مکرّم اثاره ی  عقل است، برشوراندن قدرت تفکّر است؛ قدرت تفکّر را در یک جامعه تقویت کردن؛ این، حلّال مشکلات است. عقل است که انسان را به دین راهبرد میدهد، انسان را به دین میکشاند. عقل است که انسان را در مقابل خدا به عبودیّت وادار میکند. عقل است که انسان را از اعمال سفیهانه و جهالت آمیز و دل دادن به دنیا بازمیدارد؛ عقل این است. لذا اوّلْ کار این است که تقویت نیروی عقل و خِرَد در جامعه انجام بگیرد؛ تکلیف ما هم این است. ما هم در جامعه ی اسلامی، امروز که خواسته ایم نمونه ای باشد از جامعه ی اسلامی پیامبر مکرّم، با همه  ی ضعفهای ما، با همه  ی حقارتهایی که در ماها هست، در قبال آن عظمت بی نظیر پیامبر، این جور حرکت کردیم، این جور خواستیم که نمونه ای از آن درست کنیم؛ در این جامعه هم باید عقل معیار باشد، ملاک باشد.

کتاب ره نامه 3 ایمان دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:

فصل اول: تعریف ومؤلفه های ایمان 
فصل دوم: نقش ایمان در زندگی
فصل سوم: ویژگیهای ایمان راستین
فصل چهارم: تعهدات عملی ایمان
فصل پنجم: ویژگیهای مؤمنان
فصل ششم: عرصه های ایمان
فصل هفتم: نویدهای ایمان (1) 
فصل هشتم: نویدهای ایمان (2)
فصل نهم: برخی از آثار ایمان
فصل دهم: دشمنان ایمان

برشی از کتاب ره نامه 3 ایمان

سخن قرآن در این باره روشن و بی‌تردید و بی‌ابهام است.... صریحاً نفی می‌کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند. بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است این‌ها از اصول اعتقادی اسلام و تشیع است. ایمان زاینده و تعهد آفرین است. آن ایمانی است که با تعهدهای عملی همراه باشد، اگر همراه نبود منتظر نتیجه‌هایش هم نباش. منتظر نصرت در دنیا نباش منتظر امنیت در دنیا مباش... آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست نصرت به مؤمن نمی‌دهد، پیروزی او را تضمین نمی‌کند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه یک کلام بهشت دنیوی و اخروی را به او نمی‌دهد.

خرید ره نامه 3 ایمان

نسخه چاپی کتاب ایمان ره نامه 3 را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب ایمان ره نامه 3

کتاب ره نامه 3 ایمان را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

مشخصات کتاب ره نامه 3 ایمان را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 132
موضوع: دین پژوهی
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
کتابشناسی ملی :
9193340
شابک :
9786227491739
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
132
کنگره :
DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬

کتاب های مشابه ایمان