امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

«پرسشگری » از آغاز آفرینش انسان، رخ نمایی کرده؛ بر بال سبز خود، فرشتگان را فرانشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است. آفتاب کوفه چه زیبا فرموده است: «مَن اَحسَنَ السؤال عَلِمَ » و «من عَلِمَ اَحسَنَ السؤال .»

هم سؤال از علم خیزد هم جواب      همچنان که خار و گل از خاک و آب
آری! هر که سؤال هایش آسمانی است، دانش و بینش پاسخش خواهد بود. پویایی و پایایی «جامعه » و «فرهنگ »، در گرو پرسشهای حقیقت طلبانه و پاسخ های خِردورزانه است. از افتخارات ایران اسلامی، آن است که از سویی، سرشار از جوانانی پاک دل، کمال خواه و پرسشگر می باشد و از دیگر سوی، از مکتبی غنی برخوردار است که معارف بلند آن، گوارا نوش دل های عطشناک پرسشگر و دانشجوست. اداره مشاوره و پاسخ معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محفل انسی فراهم آورده است، تا «ابر رحمت » پرسشها را به «زمین اجابت » پذیرا باشد و نهال سبز دانش را بارور سازد. ما اگر بتوانیم سنگ صبور جوانان اندیشمند و بالنده ایران پرگهرمان باشیم، به خود خواهیم بالید. شایان ذکر است در راستای ترویج فرهنگ دینی، اداره مشاوره و پاسخ نهاد، تاکنون بیش از سیصد هزار پرسش دانشجویی را در موضوعات مختلف اندیشه دینی و مشاوره ای پاسخ داده است.

آنچه پیش رو دارید، بخشی از مهمترین پرسش‌های پیرامون دختران و نیازهای پیش رو می‌باشد که با همکاری گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و اداره مشاوره و پاسخ نهاد رهبری در دانشگاه ها، آماده گردیده است و از سو ی استادان محترم و مشاوران باتجربه خانم ها: افخم السادات حسینی، مرضیه شعربافچی، اکرم میناوند، عصمت سپهری، زیبا جهازی، فهیمه محلاتی، مهتاب رضاپور و حجت الاسلام علی احمدپناهی پاسخ دهی شده و به رشته تحریر درآمده است و توسط پژوهشگر فرهیخته آقای عباسعلی هراتیان و سرکار خانم مریم السادات شاهرودی ارزیابی شده است.

کتابشناسی ملی :
3587447
شابک :
9789645316028
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
256
کنگره :
BP۲۳۰‏‫‭/ح۴۷د۳ ۱۳۹۴
دیویی :
297/483

کتاب های مشابه پرسشها و پاسخهای دانشجویی 49