امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
140,000
10%
ت 126,000
نظر شما چیست؟

کتاب مجسمه شب ظلمانی شاهنشاهی به روایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)
این کتاب از ۷ فصل تشکیل شده که در هر کدام از این فصول، با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب به بخشی از دوران پهلوی و قاجاریه و مفاسد و جنایات آنها پرداخته می‌شود. گفتنی‌ست کتاب حاضر پیش از این با عنوان «شب ظلمانی شاهنشاهی» منتشر شده بود و اکنون پس از بروزرسانی و اضافه شدن دو فصل دیگر، در اختیار مخاطبان گرامی قرار گرفته است.

معرفی کتاب مجسمه

یکی از وجوه زندگی بشر در طول تاریخ، حیات اجتماعی و برقراری نظم و امنیت و اداره صحیح امور جامعه بوده است. همین امر او را به سوی تشکیل حکومت تشویق کرده است. بشر از ابتدای هبوط حضرت آدم (ع) گونه‌های مختلفی را برای حکومت تجربه کرده است: حکومت‌های الهی، حکومت‌های پادشاهی، حکومت‌های دموکراتیک و ... اما آن‌چه که با نگاه به تاریخ به دست می‌آید، غلبه حکومت‌های پادشاهای در اقصا نقاط جهان است. هنوز هم در کشورهای مدعی تمدن این نظام دیده می‌شود. حکومت پادشاهی، حکومتی است که یک نفر تمام منابع کشور را در اختیار می‌گیرد و هرطور که بخواهد با جان و مال مردم رفتار می‌کند. شاه صاحب کشور است و همه مردم رعیت او. پس از انقلاب کبیر فرانسه بسیاری از حکومت‌های پادشاهی یا مجبور به پذیرش مجلس شورا شدند یا برای ظاهرسازی تن به مشروطه دادند. در تاریخ اسلام هم جز در دوره کوتاهی، حکومت به گونه پادشاهی اداره گردید. 

مهم‌ترین دشمن تاج و تخت پادشاهان، آگاهی و دین‌داری حقیقی مردم بود. از این روی بود که همیشه با این دو عنصر دشمن بودند. این امر در دو سلسله پایانی شاهنشاهی ایران سلسله‌های منحوس و بی‌کفایت قاجاریه و پهلوی پررنگتر بود. این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره حکومت‌های پادشاهی ایران است و مانند راهنمایی تاریخ را برای علاقه‌مندان روشن می‌کند. 

کتابشناسی ملی :
9302172
شابک :
9786225503144
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
270
کنگره :
‏‫DSR۱۶۹۲‬‭
دیویی :
‏955/0844

کتاب های مشابه مجسمه