کتاب خون آورد

گفتگوی سید علی آقا خامنه ای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره ی قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
55,000
10%
ت 49,500
نظر شما چیست؟

کتاب خون آورد مشروح گفتگوی سه جانبه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و مرحوم دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۵۵ و همزمان با تاسوعای حسینی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین(ع) است.

معرفی کتاب خون آورد

جلسه‌ی مذکور در دهم دی ماه سال ۱۳۵۵ در منزل یکی از تجار و بازرگانان متدین تهران با حضور تعدادی از چهره‌های دینی و انقلابی که هر یک، از شخصیت‌ها و اندیشمندان مهم دینی عصر خود محسوب می‌شدند، برگزار شد. طبق آنچه مأمورین ساواک از این جلسه گزارش کرده‌اند «عده‌ای از بازرگانان از جمله سید ابوالفضل موسوی زنجانی، مرتضی مطهری، صادق (شغل خیاط)، سیدعلی آقا خامنه‌ای، دکتر علی شریعتی و دکتر مفتح به منظور صرف ناهار به منزل عباس تحریریان دعوت شده بودند.»

نشست چنین شخصیت‌هایی در ظهر تاسوعای حسینی برای دستگاه پهلوی و ساواک ایجاد حساسیت کرده بود. این جلسه، با قرائت قرآن توسط مرحوم حسین صبحدل آغاز می‌شود. پس از قرائت قرآن هم مرحوم دکتر علی شریعتی اقدام به خواندن سروده‌هایی درباره قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌کند. این شعرخوانی با عبارت «پرشور» در اسناد ساواک توصیف شده است. ادامه جلسه از سوی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید مطهری مدیریت می‌شود.

خلاصه کتاب خون آورد

آنچه که در حادثه عاشورای سال 61 قمری بازتاب بیشتری در منابع عاشورا پژوهی داشته است، پرداختن به قیام حضرت امام حسین با تکیه بر خود واقعه و منفک از سیر تاریخی حادثه بوده است و به همین دلیل طبعا کاستی هایی را در خود داشته است.
با عنایت به همین مسئله حضرت آیت الله خامنه ای با نگاهی نو بر تاریخ صدر اسلام و بر اساس بررسی سیر تاریخی حوادث، واقعه عاشورا را واکاوی نموده و هدف قیام سیدالشهدا را در راستای نهضت نبوی تبیین می نمایند.

برشی از کتاب خون آورد

مهم‌ترین خصوصیت از خصوصیات جامعه‌ی جاهلی، عدم وجود همان خصوصیتی است که برای جامعه‌ی مقابل جامعه ی جاهلی به عنوان یک نام و به عنوان یک شعار ذکر شده جامعه‌ی توحیدی خصوصیت جامعه‌ی جاهلی این است که در آن توحید نیست در آن عبادت و پرستش و عبودیت - عبودیت، تعبیر بهتری است که در فارسی به جای عبادت استعمال بشود و از پرستش و مانند اینها بهتر است برای خدای یکتا نیست؛ عبودیت برای خدایان است؛ یا خدایان بتی به شکل بت چوبی و سنگی و فلزی و غیره و یا خدایان جان دار که خدایان بی‌جان هم سمبل‌های خدایان جاندار هستند؛ خدای بی‌جان رمز خدای جان دار است. پس در جامعه ی جاهلی توحید وجود ندارد در جامعه‌ی جاهلی ارباب متفرقون بر مردم حکمروایی می‌کنند.

کتاب های انقلاب اسلامی

از جمله این کتاب ها می توان به کتاب حقیقت عظیم که نوشته حضرت آیت الله خامنه ای می باشد و همچنین انتشارات آن نیز انقلاب اسلامی است اشاره نمود.

ازدیگر کتاب هایی که در فهرست کتاب های انقلاب اسلامی قرار می گیرد کتاب صراط است که باز هم انتشاران انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده است.

خرید کتاب خون آورد

برای خرید نسخه چاپی این کتاب با ده درصد تخفیف به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب خون آورد

مشخصات کتاب خون آورد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)، شهید مطهری(ره) و دکتر علی شریعتی
تعداد صفحه: 64
موضوع: گفتگوی سید علی آقا خامنه ای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره ی قیام و انقلاب امام حسین (ع)
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

شابک :
9786225503236

کتاب های مشابه خون آورد