امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ادبیات معاصر ایران

«ادبیات معاصر ایران (نثر)» درسنامه ی دانشگاهی دکتر محمدرضا روزبه برای دانش جویان و علاقه مندان به ادبیات است. هدف کتاب ادبیات معاصر ایران، ارائه سیر تاریخی-تحلیلی داستان نویسی معاصر و اسلوب و عناصر آن و قراردادن چشم انداز روشنی از حیات و حرکت ادبیات داستانی در دوران معاصر است. کتاب ادبیات معاصر ایران، زبانی روان و شیوا دارد و طبقه بندی خوب مطالب آن، دسترسی مخاطب به بخش های مختلف کتاب را بسیار راحت کرده است. با توجه به این ویژگی ها می توان گفت این اثر برای تمامی مشتاقان ادبیات فارسی چه دانشگاهی و چه غیردانشگاهی سودمند است.

کتاب ادبیات معاصر ایران، نه اولین اثر در حوزه پژوهش نثر معاصر است و نه آخرین آن خواهد بود. طی سال های اخیر بوده اند قلم ها و قدم های بعضا مبارک و معتبری که با حرکت در این مسیر کوشیده اند تا ابعاد و آفاق ادبیات امروز را به دانشجویان و دوستداران بشناسانند.

اما به اعتقاد من و بسیاری از صاحب نظران و مخاطبان اغلب این آثار به دلایلی از جمله: غلبه ذهنیت تاریخ نگارانه، فقدان نگرش علمی و تحلیلی، کم بهره گی از ذهن و ذائقه امروزی، جهت گیری ها و جانب داری های متعصبانه یا مغرضانه و... نتوانسته اند چنان که باید و شاید نیازهای این نسل نوجو را برآورده سازند.

دیویی :
8‮فا‬1/009
کتابشناسی ملی :
م‌81-17620
شابک :
964-374-006-4
سال نشر :
1381
صفحات کتاب :
424
کنگره :
PIR3548‭/ر9‮الف‌‬4 1381

کتاب های مشابه ادبیات معاصر ایران