امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 65,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شیخیه؛ باورها و ریشه‌ها

کتاب "شیخیه، باورها و ریشه‌ها" اثری تحقیقی و کاربردی، حاصل سال‌های طولانی مطالعه، تحقیق و پژوهش است که نویسنده فاضل با همکاری عده‌ای از پژوهشگران پدید آورده است؛ وً مستند به متون اصلی بزرگان شیخیه است که در نوع خود، منحصر به فرد است مطالبش دقیقا و برای شیخیه‌ پژوهان و کسانی که علاقمند به اطلاع از باورهای آنان هستند، کتابی مرجع خواهد بود. اقدام بهائی‌پژوهی در عرضه این کتاب، گشودن سنگری در برابر شیخیه نیست زیرا با شیخیان در نقد مرام بابیه و بهائیه همسوست اما پژوهش در ریشه‌های پیدایش آنها که از خاستگاه شیخیه برخاسته‌اند، امری ضروری و بنیادی است. امیدواریم شیخیان نیز این اثر را به دیده پژوهش نگریسته و چنانچه در آن حقیقتی یافتند، تن به نتایج علمی آن دهند.

آغاز این پژوهش به حدود سال 1370 برمیگردد، زمانی که شیخی شدن تعدادی از جوانان و فعالیت‌های آنان کنجکاوی دوستان و وابستگانشان را برانگیخت تا به بررسی آراء و عقاید این مکتب جدید اقدام نمایند.

اینان با وجود آن که خود نیز کم و بیش مورد تبلیغ قرار گرفته بودند، اما کوشش میکردند که جهت روشن شدن حقایق برای خود به تحقیق بپردازند. مطالب کتاب حاضر در واقع برگرفته از یافته‌های آن پژوهش است که مدت‌ها بعد مورد استفاده در یک مناظره مکتوب که چند سال هم طول کشید ــ قرار گرفته است تا پاسخی باشد به پیشنهاد یک شیخی فعال، برای این گفت وگوی دو طرفه.

صفحات کتاب :
480
کنگره :
BP۲۳۹/۵‬‬
دیویی :
۲۹۷/۵۳۲۶‬‬
کتابشناسی ملی :
9136866
شابک :
9786226635813
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه شیخیه؛ باورها و ریشه ها