کتاب سرباز قاسم سلیمانی

زندگی نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 4.5
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
240,000
10%
ت 216,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سرباز قاسم سلیمانی، نوشته ی مصطفی رحیمی می باشد و توسط انتشارات خط مقدم منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. این کتاب زندگینامه‌ مستندی است از چوپان‌زاده فقیری که با خلوصی سرشار از طراوت روح و اراده‌ای پولادین و البته تیزهوشی و تدبیر غیرقابل‌انکار، همه دنیا را به تعظیم واداشت.

معرفی کتاب سرباز قاسم سلیمانی مصطفی رحیمی

کتاب سرباز؛ قاسم سلیمانی زندگینامه‌ مستندی است از چوپان‌زاده فقیری که با خلوصی سرشار از طراوت روح و اراده‌ای پولادین و البته تیزهوشی و تدبیر غیرقابل‌انکار، همه دنیا را به تعظیم واداشت.

سردار شهید قاسم سلیمانی، شاید تنها رزمنده‌ای باشد که از بیست‌سالگی تا حدود ۶۲ سالگی، پوتین‌هایش را نیاویخت. دایره فعالیت‌های او تمام سطح آسیای میانه و فراتر از آن بود و در طول حیاتش به هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی تکیه نکرد. همچنین شاید تنها فرمانده بزرگ نظامی بود که هم‌زمان در قامت یک دیپلمات برجسته و تأثیرگذار نیز نقش‌آفرینی می‌کرد. معنویت و اخلاص در کنش و واکنش‌های او حرف اول را می‌زد و شجاعت بی‌مثالش، زبانزد خاص و عام بود.

خلاصه کتاب سرباز قاسم سلیمانی

کتاب در 530 صفحه و در ده فصل نگاشته شده است. فصل یکم، با او هستیم از تولد تا آغاز جنگ تحمیلی؛ فصل دوم، روایت حضور او در جبهه‌های جنوب و غرب است؛ با فصل سوم، به مناطق جنوب‌شرق کشور می‌رویم و شاهد مبارزاتش با اشرار می‌شویم؛ فصل چهارم، داستان بزرگی‌های اوست در افغانستان و لبنان؛ فصل پنجم، بیانگر شکست آمریکا از او در میدان سیاست عراق است؛ با فصل ششم، اقدامات او در برابر ظهور داعش را می‌بینیم؛ فصل هفتم، ما را به تماشای ضربات پی‌درپی او بر پیکره تکفیری‌ها می‌نشاند؛ فصل هشتم، صدای آخرین میخ بر تابوت داعش را به گوش‌مان می‌رساند؛ فصل نهم، فصل شهادت قاسم است؛ و سرانجام فصل دهم، ما را با دنیای درون او آشنا می‌کند.
از جهتی دیگر می‌توان کتاب را به دو نیمه نیز تقسیم کرد:
 نیمه ابتدایی کتاب به دوران کودکی و نوجوانی حاج قاسم می‌پردازد که در روستایی مستضعف و محروم بزرگ گشته و سپس برای کار به شهر کرمان می‌رود. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در می‌آید و در دفاع مقدس بسیار زود به فرماندهی لشکر ثارالله کرمان می‌رسد. پس از جنگ ایشان به مبارزه با اشرار و قاچاقچیان روی می‌آورد اما با تاسیس سپاه قدس به فرماندهی این یگان منصوب می‌گردد. او در افغانستان به شاه احمد مسعود و نیروهای مبارز پنجشیر کمک می‌کند و در لبنان در جنگ سی و سه روزه به نیروهای حزب الله. اما حماسه اصلی که نیمه دوم کتاب را به طور کامل به خود اختصاص داده به جنگ سوریه و تشکیل حکومت تکفیری داعش مربوط است. این فتنه توطئه‌ای آمریکایی با بهره گیری از سلفی‌های تندرو بود که قرار بود نظم و امنیت بسیاری از کشورهای خاورمیانه را به خطر بیاندازد اما با راهبری سردار سلیمانی یکی یکی مناطق تصرف شده باز پس گرفته می‌شوند و امنیت دوباره به سوریه و عراق بازمی‌گردد. در بخش پایانی کتاب نیز وصیت نامه سردار و نقطه نظرات بزرگان سپاه و سیاست پیرامون شخصیت ایشان آورده شده و خاطرات کوتاهی از سیره عملی سردار که نشان دهنده تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر ایشان است ترسیم گشته است.

برشی از متن کتاب سرباز قاسم سلیمانی


در یکی از روستاهای کرمان به دنیا آمد و در حوالی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسید. فاصله میان آمدن و این رفتن، ۶٢ سال بود. اما چه کسی باور می‌کرد کودکی که در سال‌های ابتدایی دهه چهل، با دست‌های ناتوانش کمک‌یار پدر در کشت و زرع بود، و با پاهای کوچکش به دنبال گوسفندان گله می‌دوید، ۵٠ سال بعد، هم صحبتی با او آرزوی برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی و نظامی جهان باشد؟ شهادتش تقاص سیلی‌های پی‌درپی بود که آمریکا و اسراییل و البته مرتجعین منطقه در سالیان متمادی از او دریافت کرده بودند. هر جا که آن‌ها حضور پیدا می‌کردند، قبل از خود، قاسم سلیمانی را می‌دیدند. او یک‌تنه و مصمم، در برابر طوفان‌ها ایستاد و خم به ابرو نیاورد تا دشمنان قسم‌خورده‌‌اش را به اضمحلال بکشاند. او فرزند کویر بود و دلداده‌ی شهدای شلمچه؛ سرباز پاکباز اسلام و فخر زمین.
....
حاج قاسم هیچ وقت زنگ نمی‌زد به سپاه که بیایید فرودگاه، دنبال من. خودش تنها می‌رفت یک ماشین می‌گرفت می‌رفت سر قبر حاج احمد؛ نیم ساعتی آنجا نمازی، گریه‌ای،زیارتی و دوباره با همان ماشین بر می‌گشت فرودگاه. شماره‌ی آن ماشین را گرفته بود؛ هر وقت می‌آمد، زنگ می‌زد به او که این ساعت فرودگاه باش؛ می خواهیم برویم. این راننده به راننده‌های دیگر می‌گوید:«که یک نفر هست که هر هفته و یا هر ماه می‌آید؛ من می‌برمش سر قبر حاج احمد کرایه خوبی هم می‌دهد» می‌پرسند:«قیافه اش چطوری ست؟» او هم مشخصات حاج قاسم را می‌دهد. می‌گویند:«این حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس است.» می‌گوید:«نه بابا! فرمانده نیروی قدس را می‌آیند با ماشین می‌برند و می‌آوردندش» به راننده میگویند:«این بار که آمد از او بپرس تو کی هستی» وقتی از حاج قاسم می‌پرسد:«شما کی هستی؟ بچه‌ها می‌گویند شما فرمانده نیروی قدس هستید.» حاج قاسم می‌گوید:«بله من سلیمانی هستم»

نویسنده کتاب سرباز قاسم سلیمانی

نویسنده این کتاب همان طور که اشاره شد، مصطفی رحیمی می باشد.

ناشر کتاب سرباز قاسم سلیمانی

انتشارات خط مقدم این کتاب را به چاپ رسانده است. نشر خط مقدم مجموعه ای فرهنگی است که هدف خود را ترویج کتاب هایی در موضوع گفتمان مقاومت با محوریت شهدای مدافع حرم نهاده است.
نشر خط مقدم در راه ثبت هر چه بهتر و دقیق‌تر موضوعات و برای رسیدن درک بهتری از وقایع، گاه نویسندگان و محققان خود را به میدان رخداد حوادث و خط‌مقدم‌های جبهه‌ی‌ مقاومت نیز گسیل می‌دارد که این امر اگرچه هزینه‌های مالی، انسانی و زمانی زیادی می‌طلبد اما محصول نهایی را از هر جهت به موضوع و در نهایت به مخاطب نزدیک‌تر می‌کند. 

روایات کتاب سرباز قاسم سلیمانی از چه منابعی جمع آوری شده

مصطفی رحیمی به منابع مکتوب بسیاری دسترسی داشته و همچنین توانسته با افراد بلندمرتبه بسیاری در سوریه و عراق مصاحبه کند تا تصویر خوبی از عظمت کار سردار سلیمانی به خواننده نشان دهد. 
مصطفی رحیمی در این باره می گوید: «نگارش این اثر را به پیشنهاد انتشارات خط مقدم، از مهر سال ۹۹ آغاز کردم. در ابتدا تمام اسناد موجود جمع‌آوری شد اما با توجه به اینکه بخش بزرگی از کار شهید سلیمانی مربوط به مسائل امنیتی بود، از این رو تمام اسناد نه ممکن و نه به صلاح بود که در اختیار ما قرار داده شود. به همین دلیل اسنادی که امکان نشر داشت، در اختیار قرار گرفت. همچنین سعی کردم تمام کتب و اسناد کتابخانه‌ای و ... را نیز جمع‌آوری کنم و بر اساس آن شروع به نوشتن بیوگرافی کردم که سیر نگارش آن به صورت خطی است.»

خرید کتاب سرباز قاسم سلیمانی

نسخه چاپی این کتاب با تخفیف در مجموعه فراکتاب ارائه شده است. برای سفارش آن به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب سرباز قاسم سلیمانی

مشخصات کتاب سرباز قاسم سلیمانی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: خط مقدم
نویسنده: مصطفی رحیمی
تعداد صفحه: 584
موضوع: زندگی نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
584
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1668
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
8773629
شابک :
9786227510362

کتاب های مشابه سرباز قاسم سلیمانی