نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی سپید دندان

کتاب صوتی سپید دندان اثر جک لندن، روایت زندگی پرماجرای سگی است که خون گرگی در وجودش دارد و همین خوی گرگی او باعث می شود که دائما توسط هم نوعان رقیبش به مبارزه ای بی رحمانه خوانده شود. مهندس جوانی به نام "وایدن اسکات" او را از چنگ دشمنانش نجات می دهد و از آن پس سپید دندان حکم همراهی جدا نشدنی و با وفا را برایش پیدا می کند.

زمینه اصلی در سرتاسر رمان سپید دندان (White Fang)، طبیعت گرایی است. به طور کلی طبیعت گرایی به افرادی اشاره می کند که به زندگی نگرشی کاملا علمی دارند. در این داستان، نگرش طبیعت گرایانه اعتقاد دارد که انسان ها و سایر موجودات، قربانیان وراثت و محیط زیست پیرامون خود هستند. زمینه محیط زیست در ابتدای کتاب سپید دندان، آن جا نشان داده می شود که جک لندن چشم انداز را به وضوح توصیف می کند و به صورتی استادانه خرابکاری های شیطانی را با عوامل طبیعت گرایی ترکیب می کند.

از سوی دیگر داستان سپید دندان با رویکرد جبرگرایی بیولوژیکی و اجتماعی نوشته شده است و جک لندن اعتقاد دارد، اگرچه بیوتی اسمیت (شخصیت منفی داستان) یک هیولاست اما باید مسائلی که باعث شدند تا رفتار بد در آن نهادینه شود را سرزنش کرد و وی را مسئول این روحیه نامناسب ندانست.

جک لندن (jack london) کتاب های بسیاری را براساس ایده های محبوب داروین و مفهوم فرآیند انتخاب طبیعی نوشت به خصوص رمان های سپید دندان و آوای وحش. فرآیند انتخاب طبیعی به این معنا که تنها قوی ترین، درخشان ترین و سازگارترین عناصر هر گونه زنده خواهد ماند و این مفهوم همواره در ذهن لندن پر رنگ بود. این ایده در شخصیت سپید دندان گنجانده شده است.

از همان آغاز داستان، او یکی از قوی ترین توله گرگ هاست که می تواند در شرایط قحطی زنده بماند. قدرت و هوش، او را به ترسناک ترین سگ اردوگاه سرخ پوستان تبدیل می کند. یکی از عناصر مهم کتاب، توانایی سپید دندان در تطبیق دادن خود با هر شرایطی و در نتیجه زنده ماندن اوست. سپید دندان در تقابل با باک در آوای وحش، جامعه را می پذیرد بی آنکه تمامی خصوصیات و خوی وحشی اش را به کناری نهد.

جک لندن نویسنده محبوب و شهیر آمریکایی، اولین نویسنده ی موفق طبقه ی کارگر ایالات متحده بود. شیوه ی نگارش شیرین، روان و جذاب وی در مدت 18 سال، آثار مشهور بسیاری را خلق کرد. پر کاری او را به راحتی می توان در 51 کتاب و چند صد مقاله ای که منتشر کرده، دید. او با درآمد ماهانه 25 هزار دلار، که از نوشتن و فروش مطالبش بدست می آورد، گران قیمت ترین و همچنین پرخواننده ترین نویسنده ی آمریکا در زمان خودش بود که حتی در اواخر عمر، درآمدش تا دو برابر رئیس جمهور آمریکا افزایش یافت. از آثار معروف او می توان به «آوای وحش»، «سپید دندان» و «گرگ دریا» اشاره کرد.

صفحات کتاب :
106
کنگره :
PS3535‭‬ ‭/ن4‏‫‬‮‭س2013 1395
دیویی :
813/52
شابک :
978-600-436-306-8‬‬

کتاب های مشابه سپید دندان