امتیاز
5 / 4.1
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عشق هرگز نمی میرد، زندگی‌نامه خانم پروین سلگی به‌ عنوان همسر جانباز شهید سردار حاج میرزامحمد سلگی را در بر گرفته است. این کتاب را مونا اسکندری نویسندگی و انتشارات سوره مهر آن را روانه بازار نشر کرده است.

معرفی کتاب عشق هرگز نمی میرد

این کتاب زندگینامه پروین سلگی همسر جانباز شهید سردار حاج میرزامحمد سلگی است. کتاب در 17 فصل تنظیم شده است و در آن مراحل مختلف زندگی پروین سلگی از سال‌های قبل از انقلاب گرفته تا ازدواجش با شهید میرزا محمد سلگی و وقایع دفاع مقدس گفته می‌شوند.

خلاصه کتاب صوتی عشق هرگز نمی میرد

کتاب عشق هرگز نمی میرد، زندگی‌نامهٔ «پروین سلگی» را به عنوان همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا «محمد سلگی» در بر گرفته است. مونا اسکندری به بیان زندگی و خاطرات این شخص در ۱۷ فصل پرداخته است. این اثر صوتی مراحل مختلف زندگی پروین سلگی از خاطرات کلاس پنجم و سال‌های پیش از انقلاب تا ازدواجش و وقایع جنگ میان ایران و عراق را در بر گرفته است. زندگی و سرگذشت این همسر شهید، از زبان خودش روایت شده است. فصل دوم کتاب به دورهٔ نوجوانی پروین پرداخته است؛ دوره‌ای که با آغاز شکل‌گیری انقلاب ۱۳۵۷ مصادف است. گفته شده است که هر روز تجمع و اعتراضات علیه شاه بیشتر و بیشتر می‌شد و نهاوند، محل زندگی پروین ناآرام‌تر.

اعضای خانوادهٔ پروین در تظاهرات شرکت می‌کردند و حتی برخی از آن‌ها به دیگر شهرها هم تبعید شده بودند. پروین می‌خواست در تظاهرات شرکت کند، اما مادرش به او اجازه نمی‌داد. در فصل‌های بعدی کتاب عشق هرگز نمیمیرد، میرزا به خانوادهٔ پروین نامه‌ای می‌نویسد. کسی به غیر از پروین برای پاسخ‌دادن به آن نامه سواد نداشت. پروین می‌نویسد. این نامه‌نگاری‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بالاخره میرزا که سربازی‌اش تمام شده بود، سر و کله‌اش پیدا می‌شود. میرزا که با برادرش آمده بوده، از پروین خواستگاری می‌کند و او را با خودش به روستایشان می‌برد. مدتی پس از جشن عروسی، میرزا برای پیداکردن کار به تهران می‌رود. از آن به بعد بین تهران و نهاوند در رفت‌ و آمد است. در ادامه، پروین از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ خبردار می‌شود. در شهریور سال بعد اولین فرزندِ او و میرزا متولد می‌شود. میرزا به محکم‌شدن پایه‌های انقلاب کمک می‌کند.

پس از اینکه خبر شروع جنگ با عراق را می‌شنود، راهی جبهه می‌شود. پروین به پایگاه مسجد می‌رود تا مثلِ میرزا به جبهه کمک کند. این کتاب در ادامه به وقایع جنگ ایران و عراق و عشق پروین و میرزا می‌پردازد. نویسنده گفته است که خاطرات این کتاب، مستندمحور هستند و علاوه بر اینکه تاریخ‌ها، مکان‌ها و دیگر موارد با تحقیق فراوان در کتاب درج شده، برای برخی اتفاقات، با چند شاهد دیگر نیز مصاحبه شده است.

بخشی از متن کتاب عشق هرگز نمی میرد

بی عشق نفس زدن حرام است مرا
مصطفی شش ماهه بود که متوجه بارداری دومم شدم، دیگه نباید به بچه شیر می‌دادم. میرزا هم کمتر تهران می‌رفت. مشغول فعالیت برای انقلاب نوپا در نهاوند بود. داشتم توی حیاط لباس می‌شستم که با عجله اومد و گفت که منقضی های 56 رو فراخوان دادند. گفتم منقضی 56 چیه؟
همونطور که با شتاب به طرف اتاق می رفت گفت: کسانی که دوره سربازی شون رو مثل من گذروندند. داره جنگ میشه و کشور به من نیاز داره.
چیزی توی دلم فرو ریخت. گفتم: جنگ؟ کجا جنگه؟

دانلود کتاب عشق هرگز نمی میرد

در فراکتاب کتاب صوتی عشق هرگز نمی میرد در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب به صورت آنلاین یا آفلاین بشنوید. کتاب عشق هرگز نمی میرد pdf در فراکتاب عرضه نشده است.

خرید کتاب عشق هرگز نمی میرد

مشخصات رمان یادت باشه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: مونا اسکندری
گوینده: فاطمه میناخانی
تعداد صفحه: 300
موضوع: زندگی نامه پروین سلگی همسر جانباز شهید حاج میرزامحمد سلگی
قالب: صوتی

کتابشناسی ملی :
8476130
شابک :
‏‫‭978-600-03-5013-0
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
300
کنگره :
955/0843092
دیویی :
‏‫‬‭DSR1629

کتاب های مشابه عشق هرگز نمی میرد