امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟
نام کتاب «کمدی الاهی» از دانته ایتالیایی را حتما شنیده اید، شایدهم خوانده باشید. من نام کتاب را « کمدی الاهی تراژدی شیطانی» گذاشته ام تا بهانه ای باشد برای حرف هایی که در مورد شیطان دارم وبه نوعی به آثاری مثل کمدی الاهی دانته هم مربوط می شود.
کمدی الاهی نام سه جلد کتاب شعر به زبان ایتالیایی به نام های دوزخ و برزخ و بهشت است که دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی حدود یازده قرن قبل(از 1308-1321م) آن را نوشته است.
او در یک سفر خیالی به دوزخ، برزخ و بهشت می رود و با شخصیت هایی روبه رو می شود و مطالبی را در مورد آن ها می گویند کمدی الهی یکی از نخستین و برجسته ترین کتاب های ادبیات ایتالیا است و کمک کرد تا زبان توسکانی و شیوه ی نوشتاری آن به استانداردی برای زبان ایتالیایی تبدیل شود.
این کتاب در ابتدا کمدی نام داشت و بعدها جیووانی بوکاچیو واژه ی الهی را به آن افزود و نام کمدی و نام کمدی الهی برای نخستین بار در چاپ و نیز به سال ۱۵۵۵ بر جلد این کتاب ظاهر شد.
در سفر دانته به دنیای پس از مرگ، دو راهنما او را همراهی می‌کنند دانته در این کتاب از مراحل مختلف دوزخ، برزخ و بهشت می‌گذرد و در این مراحل با شخصیت‌های مختلف تاریخی برخورد می‌کند، تا عاقبت در آخرین مرحله بهشت به دیدار خدا می‌رسد.او در طبقه اول دوزخش اشخاصی مانند بوعلی سینا، صلاح‌الدین ایوبی، ارسطو ، هومر و بسیاری دیگر حتی حضرت محمد(ص) را ملاقات می کند! علیرغم نام کتاب، هیچ چیز کمدی یا خنده داری در آن وجود ندارد زیرا کمدی، سبک کلاسیکی در همکاری با تراژدی بوده و یک ژانر پایه محسوب می شده که در جهت مخالف با تراژدی است که به ناراحتی ختم می شود،
اما کمدی به پایان خوشی منتهی می گردد...
صفحات کتاب :
130
کنگره :
BP۲۲۶/۱‬‬
دیویی :
۲۹۷/۴۶۷
کتابشناسی ملی :
9145673
شابک :
978-622-93289-5-8
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه کمدی الهی تراژدی شیطانی