امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روانشناسی موفقیت (جلد 1 و 2)

کتاب روانشناسی موفقیت (جلد 1 و 2)، کتابی راهنما برای جویندگان موفقیت و کامیابی است. فلسفه نهفته در آن، خواننده را به سوی حقیقت و ذهنیت مثبت راهنمایی می کند. این کتاب از جمله مفیدترین و تاثیرگذارترین کتاب های خودیاری است که تاکنون به چاپ رسیده و متناسب با فرهنگ و اندیشه ی ایران ما می باشد.

موفقیت در زندگی تنها کسب ثروت بسیار و شهرت نیست، بلکه ایجاد روابط خانوادگی و اجتماعی مطلوب ارتباط با انسانهای شایسته و انتخاب کار سازنده، موفقیتی است که با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست.

این کتاب گردآوری و کپی برداری نیست؛ بلکه تالیف است و حاصل سال ها زحمت و تحقیق از سوی مولف می باشد. نگارش و ویراستاری جلد اول آن حدود 4 سال و جلد دوم آن حدود 3 سال و نیم تلاش بی وقفه نویسنده طول کشیده است. مطالب این کتاب به بررسی عوامل مهم برای رسیدن به تفکر مثبت و تغییر در ذهن و رفتار و رسیدن به موفقیت در کار و زندگی می پردازد. همچنین عوامل مهم در شکست یا موفقیت شخصیت­های مطرح ایران و جهان را با نگارشی جذاب و البته تاثیرگذار و کاربردی و متناسب با فرهنگ ایران مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

یکی از عوامل مهم شکست خوردن و از دست رفتن فرصت­ها، نداشتن توانایی و شجاعت لازم در تصمیم‌ گیری درست است که از دلایل آن، شک و تردید و ترس است. بهانه آوردن و کار امروز را به فردا موکول کردن، توان تصمیم­‌‌گیری را ضعیف می­کند. این‌­ها نشانه‌ی ضعف اراده، اعتماد به نفس و ندانم کاری است. این‌ها عامل اصلی ترس از عمل کردن و اشتباه کردن و ترس از شکست خوردن است.

تصمیم‌گیری درست و سریع، ویژگی مهم انسان‌های موفق است. انسان­های موفق تحت هر شرایطی بر تصمیم خود مصمم هستند و به سادگی آن را تغییر  نمی­دهند. آنها توانایی خود را باور دارند و به آسانی تحت تاثیر عقیده دیگران و اوضاع و شرایط نامطلوب جامعه قرار نمی‌گیرند. کسانی که به سرعت تصمیم‌شان را عوض می‌کنند، افراد دهن­بین و از نظر فکری بی‌­ثبات هستند که شجاعت، اراده و پشتکار لازم را  ندارند. همه‌ انسان‌های موفق به این نکته توجه داشته‌اند که هر کس می‌تواند این ویژگی خوب را در خود پرورش دهد.

هر تصمیمی که گرفته می­شود، رابطه‌ مستقیم با افکار، احساسات و نیازهای ما دارد و لازمه‌ی عملی کردن آن تصمیم به اشتیاق، ایمان، انگیزه، اراده، اعتماد به  نفس، شجاعت و امیدواری ما نیز بستگی دارد.

شرط تصمیم‌گیری خوب، درست ‌اندیشی و مثبت نگری است. اگر چه عامل مهمی است؛ اما به تنهایی کافی نیست. عوامل دیگر همچون: خودشناسی، خود سازی، دانش و تخصص بالا، داشتن مهارت، توانمندی و تجربه‌ی کافی نیز تصمیم­گیری را بهتر و آسان­تر می‌کند. این عوامل این امکان را به ما می‌دهند که بتوانیم خوب را از بد، ممکن را از ناممکن و مهم را از غیر مهم تشخیص دهیم تا درست‌تر انتخاب کنیم، بهتر تصمیم بگیریم، سریع‌­تر عمل کنیم و به نتیجه‌ مطلوب دست یابیم.

صفحات کتاب :
290
کنگره :
BF۶۳۷‭ /م۸‏‫‬‭م۷۱۳ ۱۳۹۶
دیویی :
۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
4785995
شابک :
978-600-98022-0-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه روانشناسی موفقیت (جلد 1 و 2)