نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سلوک عاشورایی دوره 10 جلدی از آیت الله مجتبی تهرانی و انتشارات آن نیز مصابیح الهدی است. این کتاب در ۲۲ جلسه ارائه شده که در هر فصل، موضوعات و زیرشاخه هایی را مورد بررسی قرار می دهد.

معرفی مجموعه کتاب سلوک عاشورایی

عظمت قیام انسان ساز حضرت سیّدالشّهداء سبب شده است که نتوان تنها یک هدف برای آن در نظر گرفت یا تنها از یک بُعد و زاویه به آن نگاه کرد. 
بر این مبنا، حضرت استاد تلاش کرده اند با مروری بر کلمات و جملات امام حسین(علیه السلام) در طول این حرکت، از مدینه تا کربلا، چارچوبی از اهداف و ابعاد این قیام ارائه کرده و ساختار بحث را با تکیه بر منابع و معارف غنیّ اسلامی، نظیر قرآن کریم و روایات اهل بیت(علیهم السلام) تکمیل نمایند تا مُراد از هر بُعد و هدفی که حضرت سیّد الشّهداء مطرح کرده اند، به درستی روشن شود.
در حقیقت، شیوه ی علمی مباحث استاد، نوعی «تفسیر روایت به آیات و روایات» است. در این شیوه، جملات کلیدی امام حسین(علیه السلام) مبنای «تئوری پردازی علمی» قرار گرفته و سپس به کمک آیاتی از قرآن کریم و سایر روایات اهل بیت(علیهم السلام) تبیین می شود. جاذبه و زیبایی این تفسیر در این است که مخاطب، در خلال این مباحث ضمن دست یابی به فهمی عمیق تر و دقیق تر از کلمات و جملات حضرت، متوجه می شود که هر یک از اهداف قیام عاشوراء را می توان از ابعاد گوناگونِ فقهی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و عرفانی مورد بررسی قرار داد.
مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(دام ظلّه العالی) دوره های این مباحث را که تا کنون درباره «تحلیل قیام عاشوراء» توسّط استاد مورد بررسی قرار گرفته است چاپ می کند.

خلاصه مجموعه کتاب سلوک عاشورایی

کتاب سلوک عاشورایی در ۲۲ جلسه ارائه شده که در هر فصل، موضوعات و زیرشاخه هایی را مورد بررسی قرار می دهد.
«جایگاه بحث حق و باطل در قیام امام حسین علیه السلام» و «قیام و حرکت امام، با علم به عاقبت بود» دو مبحث اصلی جلسۀ اول را تشکیل داده است.
در جلسه دوم پنج عنوان به بحث گذاشته شده که عبارتند از: «بررسی معنای کلمۀ حق»، تنها ابزار شناسایی حق»، «ویژگی ها و آثار حق و باطل»، «دلیل گریز انسان از راه حق» و «تطبیق بحث با قیام امام حسین علیه السلام».
برخی از عناوین اصلی جلسات سوم تا بیست و دوم شامل: «احکام الهی و خواسته های انسان»، «جایگاه عقل سلیم در مواجهه با حق»، «عوامل اخلال در شناسایی، اظهار و عمل به حق»، «اصلی ترین خطر برای جامعه اسلامی»، «تقوی، شرط لازم برای کسب شعور دینی»، «ابعاد مختلف وجودی انسان در رابطه با حق»، ابعاد بیرونی پذیرش حق»، رابطۀ اقامۀ حق و عمل به حق»، «ترس از ذلت، یکی از عوامل یاری نکردن حق»، «دو وجه افتراق حق و باطل» و….. می باشد.
سلوک عاشورایی منزل اول تعاون و همیاری
سلوک عاشورایی منزل دوم امر به معروف و نهی از منکر
سلوک عاشورایی منزل سوم هجرت و مجاهدت
سلوک عاشورایی منزل چهارم دین و دینداری
سلوک عاشورایی منزل پنجم استقامت و پایداری
سلوک عاشورایی منزل ششم حق و باطل
سلوک عاشورایی منزل هفتم عزت و ذلت
سلوک عاشورایی منزل هشتم غیرت دینی
سلوک عاشورایی منزل نهم بینش و نگرش
سلوک عاشورایی دهم شرح خطبه منا

کتاب سلوک عاشورایی pdf

pdf این مجموعه کتاب در فراکتاب موجود نمی باشد.

اخلاق ربانی

کتاب اخلاق ربانی دوره 11 جلدی تادیب عقل, نفس, غضب, شهوت. مجتبی تهرانی. انتشارات: مصابیح الهدی.
کتاب اخلاق ربانی: نصیحت، به مفاهیمی چون روش تاثیرگذاری نصیحت، علت گوش دادن به نصیحت، وجه شرعی نصیحت، ناصیح درونی و ناصح بیرونی و مواردی از این دست می‌پردازد.
بسیار شنیده‌ایم و به کار برده‌ایم که ما را نصیحت نکن! یا گوشمان از این نصیحت‌ها پُر است. به نظر می‌رسد حالتی که امروز نسبت‌به این فضیلت اخلاقی در اکثر جامعه رواج یافته به دلیل کج‌سلیقگی‌ها و انحرافاتی است که عموماً ناخواسته دچارش شده‌ایم. هم کسی که می‌خواهد خیرخواه دیگران باشد و هم کسی که در موردش خیرخواهی می‌شود در اکثر موارد آنچنان بی‌دقت و توجه عمل کرده‌اند که این امر مهم و حیاتی را به انزوا کشانده‌اند.
حال آنکه هم طبق عقل و هم بر اساس منابع دینی یکی از بهترین ابزارها برای نجات جامعه و اصلاح اوضاع همین نصیحت است. البته به شرط اینکه همۀ طرف‌های جامعه به زوایای مختلف آن آگاه باشند تا آنجا که به حسب شرایط باید صبر پیشه کنند و به نصیحت دل بدهند، سرد برخورد نکنند.
بی‌شک این کتاب می‌تواند نگاه خواننده را به این موضوع تغییر دهد؛ البته به شرط آنکه روش‌های ارائه‌شده در آن عمل شود!

خرید مجموعه کتاب سلوک عاشورایی

خرید مجموعه کتاب سلوک عاشورایی هم اکنون با ده درصد تخفیف در فراکتاب فراهم شده است.

خرید مجموعه کتاب سلوک عاشورایی

مشخصات کتاب سلوک عاشورایی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: موسسه فرهنگی مصابیح الهدی
نویسنده: آیت الله مجبتی تهرانی
تعداد صفحه: 2858
موضوع: اخلاق
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

کنگره :
‏‫‬‭BP۴۱/۵‬
دیویی :
‏‫‬‭297/9534
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
2858

کتاب های مشابه سلوک عاشورایی