امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بگو نه و آسوده باش

علی شمیسا در کتاب بگو نه و آسوده باش (هنر بالغانه نه گفتن) ، هنر "نه گفتن" را در زمان و مکان های مختلف آموزش می دهد. این اثر به شما کمک می کند گامی در راستای یادگیری فرهنگ نه گفتن بالغانه بردارید.

"نه" ساده ترین جمله کوتاهی است که می تواند سرنوشت یک فرد و یک جامعه را تغییر دهد، اما "نه گفتن" در زمان و مکان هایی بسیار سخت است. گاهی باید به خواسته ها، هوس ها و آرزوهای طول و دراز خودتان "نه" بگویید که این خود ریاضتی سخت و آگاهانه را می طلبد و به زندگی شما معنایی تازه می دهد، طوری که شما از خودتان احساس رضایت می کنید. از زاویه دیگر باید درصدی از "نه"های خود را به سمت دیگران ببرید، دیگرانی که ما را رعایت نمی کنند و قصد آزار ما را دارند؛ اما برای "نه گفتن" باید از نه های کوچک شروع کنید و همچنین باید فرهنگ و ادبیات "نه گفتن" بالغانه را گام به گام یاد بگیرید. گاهی با گفتن یک نه پسرفت می کنید و گاهی به گفتن یک نه به زندگی تان معنایی دوباره می دهید، همه ما به نوعی به تمرین نه گفتن در شرایط مختلف نیازمندیم.

گزیده کتاب بگو نه و آسوده باش

«نه گفتن»های بالغانه شما شکلی از مهندسی اجتماعی است؛ بدین معنی که وقتی بر سر راه زندگی خود موانعی می بینید، راه خود را عوض کنید و به آن مسیر «نه» بگویید. وقتی در مسیرتان موانعی وجود دارد آن را از لحاظ اجتماعی، مهندسی کنید. وقتی کسی به حوزه ارتباطات ورود می کند، یعنی با اولین سلام خود وارد بده بستان های اجتماعی می شود، لازم است در پازل خود تعداد و درصدی از «نه » های ریز و درشت با اندازه و شکل های مختلف داشته باشد تا در زمان ها و مکان های مختلف از آن ها بهره ببرد. گاهی لازم است با گفتن یک «نه» بزرگ و قاطعانه راه خود را کج کنید و مسیری جدید را تجربه کنید.

سال ها در زندگی مسیری اشتباه را طی کرده اید، حال آن مسیر به یک «نه» بزرگ نیاز دارد تا شما پروسه اصلاحات را در زندگی خود آغاز کنید؛ اما برای شروع و آغاز دوباره به تمرین و گفتن «نه»های خاص احتیاج دارید که این در دو واژه مهندسی اجتماعی می گنجد که شکلی از مدیریت استرس یا بحران است. زندگی همه انسان ها به تغییرات پی در پی نیاز دارد و سبک زندگی ثابت نداریم و باید هر فرد یاد بگیرد برای تغییرات و مهندسی قسمتی از زندگی خود، هر روز «نه گفتن» را تمرین کند.

وقتی بعد از چند سال متوجه سبک زندگی اشتباه خود شدید، باید مفهوم مهندسی اجتماعی «نه گفتن» را به کار بگیرید. وقتی در زندگی روزمره با موانع روبه رو می شوید، باید مهندسی اجتماعی «نه گفتن» را درک کنید. وقتی در زندگی با همسرتان به شدت سر ناسازگاری دارید، باید مهندسی اجتماعی «نه گفتن» را فرا بگیرید. وقتی در شغل یا محل کار خود نارضایتی شدید دارید، باید مهندسی اجتماعی «نه گفتن» را فرا بگیرید. وقتی احساس می کنید در حوزه یا مسئله ای به مشکل اساسی برخورده اید، اینجاست که باید مفهوم مهندسی اجتماعی «نه گفتن» را درک کنید و با یک «نه» بزرگ مسئله را ختم کنید و خودتان را از بحران های عاطفی، مالی، سیاسی و اجتماعی بیرون بکشید.

صفحات کتاب :
350
کنگره :
‏‫BF575‭‬ ‭/‮ق‬2‏‏‫‬‭ش8 1397
دیویی :
‏‫‬‭158/2‭‮‬
کتابشناسی ملی :
5132700
شابک :
‫‬‭978-964-236-940-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه بگو نه و آسوده باش