امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یه مشاور خوب

کتاب یه مشاور خوب؛ به قلم احمد احمدی و محمدحسن محروم توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است.

علم روانشناسی قبلاً شاخه‌ای از سایر علوم بود و یا اهمیتی در بین انسان‌ها نداشت، اما به‌تدریج با پیدایش انسان‌های اثرگذاری مانند فروید، اسکینر، پیاژه و خیلی‌های دیگر، آرام‌آرام مردم به اهمیت علم روانشناسی پی بردند و تأثیر شگفت‌انگیزش را در زندگی‌شان مشاهده کردند.

کم‌کم این علم گسترش یافت و تبدیل شد به نیاز اصلی انسان‌ها؛ چراکه زخم‌های روحی، کمبودها و ضعف‌های متفاوتی در ادوار مختلف هر انسانی پیش می‌آید که گاهی زندگی فرد را مختل می‌کند. در این وضعیت است که نقش مشاور پررنگ شده و تبدیل می‌شود به یک روانشناسِ دائم‌الحضور، البته مشاور و مشاوره بسیار جامع‌تر است؛ چراکه روانشناسی یا روانکاوی یکی از شاخه‌های شغلی مشاوران عزیز محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دوران‌ زندگی هر فرد دوره تحصیل در مدرسه است و حیاتی‌ترین برهه زندگی هر آدمی محسوب می‌شود؛ زیرا روی تمامی جوانب و ابعاد زندگی انسان اثرگذار است، چه مثبت و چه منفی. دوره تحصیلی تطابق و تداخل دارد با دوره‌های متنوع رشدی از قبیل رشد قوه‌هایی مانند تخیّل، قدرت انتقاد و استقلال‌طلبی در مقطع ابتدایی و رشد قوّه‌هایی مانند استدلال و استنباط، تجزیه‌وتحلیل، تفکر فلسفی و... در مقطع متوسطه دوره اول و دوره دوم، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود: بحران دوره بلوغ، مشکلات خانوادگی، حرف‌های ورودی از سوی دوستان نزدیک، اهداف پیش رو، موفقیت در کنکور سراسری، جهت‌یابی شغلی و... را هم به موارد فوق اضافه کنید تا متوجه بشوید یک دانش‌آموز در میان چه بحران‌هایی می‌تواند حضور داشته باشد که باید در آن شرایط مشغول به تحصیل باشد و انتظارات خانواده و مدرسه را نیز برآورده کند.

امروزه مشاوره تحصیلی و برنامه‌ریزی درسی به یک علم دانشگاهی در دنیا تبدیل شده است که در تمامی دانشگاه‌های برتر دنیا مانند هاروارد، کمبریج، استنفورد، آکسفورد و.... ارائه و تدریس می‌شود. بیایید اسم مشاور تحصیلی را بگذاریم هادی یا همان چراغ راه و موضوع را پیچیده نکنیم.

هر دانش‌آموزی به مشاور تحصیلی نیاز دارد تا همراه و همگام با او مسیر تحصیلی را طی کند. مشاوره و برنامه‌ریزی درسی صرفاً ارائه برنامه مطالعاتی نیست، بلکه آموزش تکنیک و روش‌های مطالعه و نحوه طی این مسیر نسبتاً پرپیچ‌وخم نیز از موضوعات مشاوره است.

دیویی :
۳۷۱/۳۰۲۸۱‬‬
کتابشناسی ملی :
9259563
شابک :
9786222924126
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
86
کنگره :
LB۱۰۴۹‬‬

کتاب های مشابه یه مشاور خوب