امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی پر افتخار: حضرت ابوطالب

مجموعه «زندگی پر افتخار» شامل ۱۰ جلد زندگی یاران و اصحاب رسول‌خدا است که نویسنده اصلی این اثر مرحوم آیت الله استاد محمد محمدی اشتهاردی است کسی که بیش از 200 کتاب را در زمینه‌های تفسیر قرآن، تاریخ اسلام، سیره اهل‌بیت(ع)، ادبیات و... از خویش به جای نهاده‌است.

این مجموعه از انتشارات به‌نشر، راوی خاطرات کسانی است که اسلام را در ابتدایی ترین روزهای ظهور یاری کردند و بر پای اعتقاد خویش راسخ ماندند.

از میان آنان حامی بزرگ رسول خدا(ص) و از شخصیت‌های نامدار قریش، عموی پیامبر بود. حضرت ابوطالب (علیه السلام) منصب مهمانداری و آبرسانی به زائران خانه خدا را از پدر خویش به ارث برده بود و بر اساس وصیت عبدالمطلب، کفالت رسول امین اسلام(ص) را بعد از فوت او، بر عهده داشت.

ماجرای سفر اعجاب انگیز او با رسول‌الله از جمله داستان‌های مهم تاریخ است که نبوت پیامبر را پیش از بعثت بشارت می‌دهد؛ اگر شما نیز مشتاق آشنایی با این انسان بزرگ هستید، در بخشی از کتاب بخوانید که:

((مسلمانان دربارهٔ ایمان ابوطالب اختلاف نظر دارند. همهٔ شیعهٔ امامیه و اکثر شیعهٔ زیدیه معتقدند ابوطالب، مسلمان از دنیا رفت. بعضی بزرگان ما (از علمای اهل‌سنت و معتزله) مانند شیخ ابوالقاسم بلخی، ابوجعفر اسکافی و غیر از آن دو نیز همین اعتقاد را دارند؛ ولی اکثر علمای حدیث از اهل‌سنت گویند که او با اعتقاد به دین قومش، از دنیا رفت... . ))

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‫‬‭BP25/6‫‭‫‭/م3ز9 1396
دیویی :
‫‬‭297/942‬
کتابشناسی ملی :
4712704
شابک :
978-964-02-2584-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه زندگی پر افتخار : حضرت ابوطالب