کتاب شهد فروش

روایت داستانی بر اساس زندگی تخریب چی شهید سعدالله شهدفروش

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
60,000
15%
ت 51,000
نظر شما چیست؟

کتاب شهدفروش از سیدعلیرضا مهرداد(نویسنده کتاب) داستانی شگفت انگیز درباره شهید سعدالله شهدفروش معروف به جلال صلواتی است که در زمان جنگ ایران و عراق روایت می‌شود. سید علیرضا مهرداد که خود نیروی تخریب‌چی لشکر ۵ نصر بوده است حقایقی از زندگی شهید سعدالله شهدفروش را در این اثر بازگو می‌کند.

معرفی کتاب شهد فروش

«آنچه را که الان می‌نویسم قصه و افسانه و داستان نیست. من قصه را خوب می‌شناسم. اصلاً خودم داستان و قصه‌نویسی را تدریس می‌کنم و در تعریف قصه می‌گویم احسنه اکذبه. عامیانه‌اش یعنی قصه هر چه دروغ‌تر باشد، قشنگ‌تر است؛ اما شما الان با حقیقتی روبه‌رو هستید که نمی‌شود نامش را معجزه گذاشت و خیلی هم طبیعی و معمولی نیست.» 

بخشی از متن کتاب شهد فروش

وقتی حاجی از طبقۀ دوم اداره آمد پایین، منقلب بود. انقلاب حاجی را چند بار در تخریب دیده بودم. حالاتش را می‌شناختم. ناسلامتی فرمانده من بود. گفتم: «حاجی چی شد؟» گفت: «راوی صادق بود. درسته، کسی که اینجاست، سعدالله خودمونه، سعدالله شهدفروش!

 بعد از 25 سال حالا سر و کله اش پیدا شده، اومده، نمی دونم باز چیکار داره به جون ما؟ باز اومده چه جوری گوشمون رو بتابونه.» گفتم: «حاجی تو فرمانده اش بودی. جلال که نیروی بسیجی شما بوده، می خواد گوش شما رو بتابونه؟»

گفت:«فعلاً که این جوریه! هر چند وقتی که دچار غفلت می شیم یکیشون پیدا می شه و گوشمون رو می تابونه. تا بیایم سر خط، کارشون همینه و الّا سعدالله بعد از این همه سال گمنامی و بیخبری حالا برای چی اومده؟ اینا بعد شهادتشون هم دست از سر ما برنمی دارند.» گفتم:«راست میگی حاجی. شنیدی میگن می خوان به زور ما رو ببرن بهشت؟ فکر کنم اینا از همون دست آدمایی ان که می خوان ما رو به زور ببرن بهشت!»

 دانلود کتاب شهد فروش

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه و خرید کتاب شهد فروش داستان شهید سعدالله شهدفروش در دو نسخه چاپی و pdf کتاب وجود دارد.

صفحات کتاب :
70
کنگره :
PIR8223‭‬‭‬ ‭/ھ66‏‫‭ش9 1397
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5568061
شابک :
978-600-254-069-0‬‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه شهد فروش