کتاب خطبه های آتشین pdf

خطبه های حضرت زینب و امام سجاد در کوفه ، شام و مدینه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خطبه‌های آتشین


در مقاطع حساسی از تاریخ شاهد تاثیرگذاری عمیق سخن در قلب انسان‌ها هستیم به گونه‌ای که بسیاری از قدرت‌ها و توانمندی‌های ظاهری را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند و توانسته است مسیر تاریخ را دگرگون کند. از شگفت‌آورترین سخنانی که آثار آن به سرعت در میان مردم پدیدار و موجب تغییرات اساسی در جامعه خویش شد و افکار را در قبال موضوعی بسیار مهم دگرگون کرد، کلام بانویی بلیغ از خاندان رسالت است که در خطابه خود رسالت جد بزرگوار و بلاغت پدر مظلومش را به نمایش گذاشت و بینی ستمگران و مستکبران را چنان به خاک مالید که تا ابد موجب عبرت و درس آموزی خواهد بود.

کتاب خطبه‌های آتشین مجموعه‌ای از سخنان و خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا است که توسط محمدمهدی آجیلیان ترجمه و به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری و برای نخستین بار توسط انتشارات آستان‌ قدس رضوی چاپ و منتشر شده است. کتاب حاضر متن عربی خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را به همراه ترجمه آن ذکر کرده است.

با توجه به این حقیقت مهم که اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند، کربلا در کربلا باقی می‌ماند، این کتاب نیز در پنج فصل شامل خطبه حضرت زینب (س) در کوفه، خطبه امام سجاد (ع) در کوفه، خطبه حضرت زینب (س) در شام، خطبه امام سجاد (ع) در شام و خطبه امام سجاد (ع) در نزدیک مدینه گردآوری و تدوین شده است. در جمع آوری مطالب این کتاب از منابع و مراجع متعددی استفاده شده است که از آن میان می توان به بحار الانوار، مقتل الحسین، مقاتل الطالبیین، الفتوح و الطبقات الکبری اشاره کرد.

گزیده کتاب خطبه‌های آتشین 

«به خدا من جز از خدا بیم ندارم و جز به او شکایت نمی‌برم. پس هر نیرنگی که داری به کار بند و همه تلاشت را بکن و از هیچ کوششی فروگذار مکن! به خدا سوگند لکه ننگ آنچه بر سرما آوردی، هرگز سترده و پاک نخواهد شد. سپاس خدا را که کار سادات جوانان بهشت را با سعادت پایان داد و بهشت را برای آنان واجب ساخت.»

دیویی :
‏‫‬۲۹۷/۹۷۴
کتابشناسی ملی :
3820470
شابک :
978-964-02-2258-4
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
63
کنگره :
‏‫BP۵۲/۲‭‬ ‭/ز۹‏‫‬‮‭خ۶۵ ۱۳۹۴‬‬

کتاب های مشابه خطبه های آتشین