امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب داستان دو شهر و یا کتاب a tale of two cities، نوشته ی چارلز دیکنز رمانی است که کاجرای آن در لندن و فرنسه اتفاق افتاده و توسط انتشارات سبکتو منتشر و ارائه شده است.

معرفی خلاصه کتاب داستان دو شهر

کتاب داستان دو شهر (A Tale of Two Cities) با فروشی بیش از 200 میلیون نسخه از زمان اولین چاپ، در کنار کتاب شازده کوچولو، رکورد پرفروش ترین کتاب دنیا را دارد. همچنین به عنوان پرفروش ترین کتاب تک جلدی انگلستان هم شناخته شده است. این رمان آخرین اثر دیکنز است و او پس از تمام شدن کتابش گفته بود: در تمام مدتی که این کتاب را می نوشتم هیجان زده و غمگین بودم. من تمام تلاشم را برای آن کردم.

درباره نویسنده رمان داستان دو شهر

چارلز دیکنز، برجسته‌ترین نویسنده عصر ویکتوریایی و تاثیرگذارترین نویسنده بعد از شکسپیر است. در تمام رمان‌های او می‌توان تلفیقی از خیال‌پردازی، واقعیت‌های اجتماعی و دوران کودکی خودش را دید. رمان‌های دیکنز غالبا شما را در گوشه‌ای از داستان با اتفاقات ناگهانی شگفت‌زده می‌کنند و در پایان حقیقتی را به شما نشان می‌دهند که کامل درک می‌کنید. در تمام رمان‌های چارلز دیکنز می‌توانید تقابل شخصیت‌های سفید و آرمانگرا را با افراد سیاه و بدذات ببینید. در داستان دوشهر او از واقعیت یک لندن کثیف پرده‌برداری می‌کند و در الیور توئیست می‌خوانیم که فردی که به اصول اخلاقی پایبند بماند از سرنوشت خوبی برخوردار می‌شود. از مهمترین آثار او می‌توان داستان دو شهر، سرود کریسمس و الیور توئیست را نام برد.

زیباترین جملات کتاب داستان دو شهر

دارنی سعی کرد که در مورد گذشته‌اش در فرانسه چیزهایی بگوید، اما دکتر مانه به سرعت جلو او را گرفت و گفت که نمی‌خواهد چیزی از گذشته دارنی بداند.
...
«من وکیلی ثروتمند و قابل احترام هستم. آرزوی هرکسی است که با من ازدواج کند. بهتر است هرچه زودتر به خانه دکتر مانه بروم و پیشنهاد ازدواج را مطرح کنم.»
     اما آقای لوری مخالفت کرد و توضیح داد که ممکن است نظر لوسی درباره او، با آن چیزی که خودش فکر می‌کند، متفاوت باشد.
...
کارتون با خود جملات مسیح را تکرار می‌کرد: «من می‌میرم و در روز رستاخیز برمی‌خیزم.» او نفر بیست و سوم بود. شاهدان گواهی دادند که چهره او، معصوم‌‎ترین چهره‌ای بود که در زیر گیوتین رفت.

بهترین ترجمه کتاب داستان دو شهر

بهترین ترجمه با توجه به نظر خوانندگان و سلایق شخصی و همچنین نقادان کتب متفاوت، با در نظر گرفتن این موضوع، ترجمه پیش رو یکی از بهترین ترجمه های کتاب داستان دو شهر می باشد. با این وجود نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید برای حدود ده دقیقه در نرم افزار فراکتاب رایگان مرور کنید و در مورد ترجمه آن قضاوت کنید.

داستان دو شهر pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از متن لایه باز کتاب تولید و عرضه شده است که امکانات بیشتری نسبت به فایل PDF در اختیار شما قرار می‌دهد.

موضوع رمان داستان دو شهر

داستان دو شهر در قالب دو انسان، می خواهد و سعی دارد روشنی و تاریکی جامعه و انسانیت را به نمایش می گذارد. این کتاب توسط نتشارات مختلف منتشر شده است، من جمله داستان دو شهر نشر نگاه وداستان دو شهر نشر افق.

خلاصه کتاب داستان دو شهر

کتاب داستان دو شهر نوشته چارلز دیکنز، در لندن و فرانسه و در طول انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتد و دو قهرمان مرد به نام های دارنی و کارتون دارد که هر کدام از آن‌ها حکایت دو روی تاریک و روشن انسان هستند. این داستان که دقیقا همزمان با تغییرات بزرگ زندگی دیکنز بوده از نظر منتقدان ادبی، بهترین اثر او شناخته می شود.
کتاب داستان دو شهر متشکل از 3 فصل با عناوین زیر می‌باشد:
روزگار، مِی فروشی
ریسمان طلایی، شغال، سر مدوسا، دو سوگند، دو شیوه دوستی، تاجر درستکار، بافندگی، نه روز
دریای پرخروش، آرامشی در طوفان، نقشه سیدنی کارتون 

برشی از متن کتاب

استرایور اکثر اوقات مست بود و در زمان مستی، انسانی کاملا بی‌فایده بود. دقیق‌تر که بگوییم، او همیشه بی‌فایده بود و کارتون نمی‌توانست این موضوع را نادیده بگیرد. او اکثر شب‌ها برای حل موارد محاکمه استرایور بیدار می‌ماند. او مغز متفکر همه کارهای استرایور بود. استرایور شیر و در بالاترین سطح زنجیره غذایی بود و کارتون، چیزی جز شغال در پشت صحنه نبود. شیر شکارچی است و شغال باقی‌مانده شکار شیر را می‌خورد. آن‌ها از دوران مدرسه همراه هم بودند و در آن شب استرایور درباره دختر زیبای محاکمه صحبت می‌کرد که کارتون با بیانی تند چیزهای ناخوش‌آیندی درباره او گفت و او را عروسک طلایی خطاب کرد. استرایور با تعجب گفت:
«اما تو همش داشتی به اون نگاه می‌کردی!»
....
دکتر مانه چهار روز بعد برگشت و خلاصه ای از اتفاقاتی که برایش افتاد را توصیف کرد. او به دادگاه محاکمه زندانیان رفت و خود را زندانی پیشین باسیل معرفی کرد و جایزه ویژه دادگاه را دریافت کرد. او دید که دارنی را برای محاکمه آوردند. در نهایت مجازات دارنی ماندن در زندان بود. دکتر مانه گفت که هیچ عدالتی در دادگاه وجود ندارد و افراد حاضر تنها به دنبال انتقام بودند. او تصمیم گرفت تا از تمام قدرتش برای نجات دارنی استفاده کند. او مسئول درمان یک سری از زندانیان شد و به این ترتیب توانست با دارنی ملاقات کند. مدت ها بود که لوسی از او مراقبت می کرد و حالا نوبت او بود که به لوسی کمک کند. اما با وجود تمام تلاش ها دکتر، دارنی باز هم در زندان ماند. در این دوره زمانی پرکارترین وسیله در فرانسه، گیوتین بود. همه افرادی که به نحوی با اشراف زادگان در ارتباط بودند، زیر تیغ گیوتین می رفتند و دوران حاکمیت انتقام بود.
یک سال و سه ماه گذشت و چیزی تغییر نکرد. لوسی اوضاع خوبی نداشت و شرایط به نحو مناسبی پیش نمی رفت. دکتر مانه به لوسی قول داده بود که دارنی را نجات دهد. در یکی از روزها دکتر مانه گفت که می توان هر روز ساعت سه بعد از ظهر دارنی را در یکی از پنجره های زندان دید. از آن روز به بعد هر روز لوسی به نزدیکی پنجره می رفت و با دارنی ملاقات می کرد. در یکی از روزها مادام دفارج لوسی و دکتر مانه را دید و به سرعت از آن جا خارج شد. دکتر مانه گفت که در روز بعد دارنی دادگاهی خواهد شد. در دوردست صدای قطع شدن گردن با گیوتین شنیده می شد. دکتر مانه نزد آقای لوری رفت تا برای دادگاه نقشه بکشند.

خرید کتاب داستان دو شهر

نسخه الکترونیکی کتاب داستان دو شهر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خرید کتاب داستان دو شهر

مشخصات کتاب داستان دو شهر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: چارلز دیکنز
تعداد صفحه: 154
موضوع: رمان خارجی
قالب: pdf  

صفحات کتاب :
154

کتاب های مشابه داستان دو شهر