امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب موفقیت فردی از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، شامل 21 ایده است که با به کارگیری آن ها می توانید الزامات کلیدی موفقیت را در خود ایجاد کنید و همزمان بر کاستی هایی غلبه می کنید که شما را از ادامه ی راه بازمی دارد.

چرا بعضی افراد در کار موفق تر از دیگران هستند؟ چرا برخی سریع تر رشد می کنند و شکوفا می شوند، مدام ترفیع می گیرند، به سرعت پیشرفت می کنند، رضایت بیشتری از زندگی و کار دارند و بیشتر لذت می برند؟ در کتاب موفقیت فردی (Personal Success) پاسخ این سوالات داده می شود و یاد می گیرید چکونه در کار و زندگی موفق تر باشید.

هر کاری که در روز انجام می دهید، هر تصمیمی که می گیرید، هر اقدامی که انجام می دهید یا نمی دهید، در طول زمان انباشته می شود و در نهایت به شکل موفقیت یا شکست، نمود می یابد. این کتاب بر مبنای قانون تجمیع نوشته شده است که هر تلاشی را مهم می داند! استفاده ی دائمی از این ایده ها سریع تر از آنچه تصور کنید به موفقیتی بزرگ منجر خواهد شد.

آیا کسی که سالانه 250 هزار دلار درآمد دارد، 10 برابر باهوش تر، بهتر یا تواناتر از فردی است که سالانه 25 هزار دلار درآمد دارد؟ البته که نه! در مطالعه ای، از 1000 نفر فرد بالغ، تست هوش به عمل آمد. باهوش ترین فرد فقط 2.5 برابر باهوش تر از کم هوش ترین فرد گروه بود. با این وجود، تفاوت درآمدشان شگفت انگیز بود! درآمد ثروتمندترین فرد، 100 برابر بیشتر از کم درآمدترین فرد بود.

نکته مهم دیگر اینکه پردرآمدترین شخص، باهوش ترین و کم درآمدترین شخص، کم هوش ترین فرد گروه نبودند. هوش یا استعداد ذاتی تا حد مشخصی در موفقیت یا عدم موفقیت نقش دارد؛ اما پس از آن بحث قابلیت های فردی، سخت کوشی، یادگیری مداوم و مدیریت زمان صحیح مطرح است.

نقطه های بلندی که به تسخیر انسان های بزرگ درمی آید حاصل پرواز اتفاقی نیست؛ بلکه در دل شب و هنگامی که همراهانشان در خواب بودند، برای این پرواز رنج بسیار کشیده اند. برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب به بررسی مطالبی همچون: روش ایجاد شجاعت و اعتماد به نفس در خود، راهکارهای حفظ نگرش مثبت، اهمیت لباس در موفقیت برنامه ریزی استراتژیک، پرورش خلاقیت و ده ها نکته ی کاربردی دیگر می پردازد.

در بخشی از کتاب موفقیت فردی می خوانیم:

بسیاری از افرادی که به اتحادیه ها می پیوندند، در جلسات حاضر می شوند، کارت ویزیتشان را به دیگران می دهند و قبل از اتمام جلسه یا به محض تمام شدن، آنجا را ترک می کنند؛ اما این روش خوب نیست.

در عوض، مشخصات و کتاب راهنمای انجمن را بخوانید و مهم ترین کمیته ها را مشخص کنید. برای ارائه خدمات در یکی از آن ها داوطلب شوید. در جلسات کمیته شرکت کنید و مجموعه ای از وظایف خاص مورد نیاز آن را به عهده بگیرید.

معمولاً مهم ترین افراد اتحادیه مسئول مهم ترین کمیته ها هستند. وقتی پیشنهاد ارائه خدمات به یک کمیته را بدهید، برای انجام مسئولیت ها داوطلب شوید و سپس این وظایف را سریع و عالی انجام دهید، فرصت پیدا می کنید تا به روشی غیر تهدید آمیز خود را به افرادی معرفی کنید که توان کمک به شما در کارتان را دارند. آن ها نیز فرصت پیدا می کنند شما را بشناسند و کارتان را ببینند. این موارد را در ذهنشان ثبت می کنند. سپس با این ذهنیت به فرصت هایی فکر می کنند که می توانند در اختیارتان بگذارند، کارهایی که می توانند به شما واگذار کنند یا شما را به دوستانی معرفی کنند که به استعدادها و توانایی هایتان نیاز دارند.

هر روز هزاران کار مهم به افرادی واگذار می شود که معرف آن ها به کمیته ای از یک سازمان داوطلبانه یا غیرانتفاعی خدمت کرده است. این استراتژی به کار من هم کمک فراوانی کرده است.
صفحات کتاب :
120
کنگره :
HF5381‏‫‬‭‬‭/ت4م8 1395
دیویی :
‏‫‬‭650/1
کتابشناسی ملی :
4210367
شابک :
978-600-8164-14-2
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه موفقیت فردی