کتاب زن یا نیمی از پیکر اجتماع

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

کتاب زن یا نیمی از پیکر اجتماع در واقع اولین مقاله حضرت استاد مصباح یزدی است که برای نخستین‌بار در نشریه مکتب تشیع به چاپ رسیده و سپس به کوشش انتشارات آزادی قم با شمارگان 5000 نسخه چاپ و منتشر گردیده است.

دانلود کتاب زن یا نیمی از پیکر اجتماع

این کتاب به عنوان منبع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حیطه دانش سیاسی اجتماعی و حقوق اساسی انتخاب شده است و به صورت رایگان در فراکتاب منتشر شده است.

معرفی کتاب زن یا نیمی از پیکر اجتماع

در کتاب زن یا نیمی از پیکر اجتماع نوشتار حضرت استاد ابتدا به جایگاه و منزلت زن در اسلام پرداخته، و در ادامه آن، فهرست‌وار به برخی شبهات درباره حقوق زن در اسلام اشاره کرده و آنها را پاسخ داده است. در این کتاب به منطق فطرت به منزلة راه حل اساسی برای مسائل اجتماعی اشاره می‌‌شود و سپس تفاوت‌‌های سرشت زن با مرد و نیز امتیازات فطری زن بر مرد بررسی شده است و در نهایت موقعیت زن از نظر اسلام تبیین می‌‌گردد. در ضمن مباحث، همچنین مقایسه‌ای بین دو دیدگاه فرهنگ غربی و اسلامی در باره حقوق زن صورت می‌‌گیرد و تفوق فوق‌‌العاده فرهنگ اسلامی در این باب آشکار می‌‌شود.

گفتنی است ترجمه این نوشتار به زبان انگلیسی همراه با دو مقاله دیگر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در کتابی به نام Status of Women in Islam (سیمای زن در اسلام) منتشر شده شده است.

صفحات کتاب :
38
کتابشناسی ملی :
127778

کتاب های مشابه زن یا نیمی از پیکر اجتماع