امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عملیات آزمایشگاهی در شیمی آلی 2

 کتاب  عملیات آزمایشگاهی در شیمی آلی 2 براساس سیلابس‌های رسمی جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در راستای اهداف این دانشگاه و با محوریت کسب مهارت‌های آزمایشگاهی لازم در جریان فرایند آموزشهای ترکیبی حضوری و مجازی طراحی و تدوین شده است.

این مجموعه بر اساس سیلابس‌های درسی؛ دارای 13 پودمان است که هر پودمان از یک یا چند واحد یادگیری تشکیل شده است . همچنین ارزشیابی مبتنی بر شایستگی از ویژگی‌های آن می‌باشد. از ویژگی‌های دیگر این کتاب طراحی فعالیت‌های یادگیری ساخت‌یافته در ارتباط با شایستگی‌های فنی و غیرفنی از جمله مدیریت منابع، اخلاق حرفه‌ای در کیفیت و کمیت حضور در کلاس‌های آنلاین و فعالیت‌های فراتر از سطح معمول با محوریت طراحی و تدوین ژوژمان توسط دانشجو هست.

 گزیده کتاب عملیات آزمایشگاهی در شیمی آلی 2

مقدمه‌ای بر بازده واکنش

در سنتزهای آزمایشگاه عملیاتی شیمی آلی، بازده واکنش به مقدار فرآورده تولیدی در یک واکنش شیمیایی می گویند. " بازده مطلق را می‌توان در واحدهای گرم یا مول (بازده مولی) بیان کرد.

بازده درصدی که با نام‌های بازده کسری و بازده نسبی نیز شناخته می‌شود، معیاری برای کارآمدبودن روش‌های سنتز است. مقدار فرآورده‌ای که در هر واکنش شیمیایی بدست می‌آید، همواره کمتر از مقدار ماده مورد نیاز است، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که برخی از آنها به طورخلاصه در زیر آورده شده‌اند :

 بسیاری از واکنش‌ها به طور کامل انجام نمی‌شوند و واکنش‌دهنده‌ها همگی به فرآورده تبدیل نخواهند شد .

  ممکن است دو یا چند واکنش به طور همزمان اتفاق بیفتند و در نتیجه، مقادیری از واکنش‌دهنده‌ها به فرآورده‌هایی ناخواسته تبدیل شوند . 

 در بسیاری از موارد، به هنگام جداسازی و خالص‌سازی فرآورده‌ها از مخلوط واکنش، هدررفت مواد از جمله فرآورده‌ها را خواهیم داشت . 

 وجود ناخالصی در مواد واکنش‌دهنده را نیز می توان به عنوان عاملی مهم در کاهش بازده واکنش در نظر گرفت .


صفحات کتاب :
341
کنگره :
‏‫‬‭‬‭QD۲۶۱‏
دیویی :
‏‫‭۵۴۷/۰۰۷۸
کتابشناسی ملی :
8539905
شابک :
978-622-266-370-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عملیات آزمایشگاهی در شیمی آلی 2