امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش‌ های مهدوی 2


پرسش‌های مهدوی 2 اثر عبدالحسین فخاری است که به ۲۴ پرسش پیرامون حوزۀ مهدویت و انتظار پاسخ می‌دهد. امام عصر (عج) در این روزگار تنها کشتی نجات و پناهگاه امن برای در امان ماندن از وسوسه‌های شیطان است. کسی که در سایه سار امام قرار گیرد، شیاطین جرأت نزدیک شدن به او را نخواهند داشت. زیرا از حجت خدا بیم دارند و اگر نزدیک شوند، خواهند سوخت. لذا باید تلاش کرد پیوند خود و مردم را با آن محکم نموده تا از خطر ابلیس‌ها و شیاطین، در امان بمانیم. در نهایت باید به شبهات و سؤالاتی که موجب این جدایی می‌شود، پاسخ داد تا رشتۀ ارتباط و پیوند با امام، همواره برقرار باشد.

کتاب پیش رو حاوی بیست و چهار پاسخ به پرسش‌های رایج در بحث مهدویت است؛ شبهاتی در موضوع اصالت، کارکرد، تولد امام، چرایی غیبت، کارگزاران، طول عمر، همسر و فرزندان، رهبری در غیبت، انتظار، علائم ظهور، غلبه بر جهان، دیدار و مشاهده، کاسبان و مدعیان امات و نیابت، وظایف شیعیان، دورنمای ظهور، جامعۀ آرمانی، حضور در حج، یاران، پیوند با او و... که به شکل گفت‌و‌گوی سادۀ یک دانشجو با کارشناس تنظیم شده است. نگارنده در این کتاب، با ارائۀ 24 پاسخ و پرسش در بحث مهدویت، می‌کوشد تا به تمام شبهات در خصوص چرایی غیبت، علائم ظهور، تولد امام و ... پاسخ دهد.


برشی از کتاب پرسش‌ های مهدوی 2


شاهد مهم‌تر، سخن خود امام است که خطاب به شیخ مفید فرمودند: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌نماییم و شما را فراموش نمی‌کنیم که اگر جز این بود، گرفتاری‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان شما را ریشه‌کن می‌کردند». و فرمود: من، مایه امن و ایمنی برای اهل زمین هستم، همان‌گونه که ستارگان سبب ایمنی اهل آسمان‌اند». یعنی خداوند حجت محبوب خود را موجب حفظ آفرینش و امنیت اهل زمین قرار داده است. علاوه بر این فواید امام برای جهانیان، آن حضرت از طریق کارگزاران ناشناخته‌اش، امر دین را حفظ و به شماری از عالمانش القائات قلبی در گره‌گشایی علمی می‌نماید و گاهی هم با حضور جسمی امدادهایی به بعضی گمگشتگان و حاجتمندان می‌رساند و اجازه می‌دهد سعادتمندانی از شیعیان به حضورش مشرف شوند چنان‌که در کتب تشرفات، نمونه‌هایی از آن‌ها، ذکر شده است.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
BP۲۲۴‬‬
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۶۲۰۷۶‬‬
کتابشناسی ملی :
9315542
شابک :
978-622-93607-0-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه پرسش های مهدوی2