امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 109,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب NFT، متاورس و دیفای

کتاب NFT ،متاورس و دیفای راهنمای کامل سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت در دنیای غیرمتمرکز نحوه وام دادن، تجارت و سرمایه‌گذاری در ارزها و دارایی‌های دیجیتال است.

در ساده‌ترین تعریف، متاورس دنیای دیجیتال جدیدی است که به زودی بخش‌های بزرگی از جهان را فرا می‌گیرد. تصور کنید صبح که از خواب بیدار می‌شوید عینک متاورسیتان را بزنید و وارد دنیای جدیدی شوید، آنجا به سرکار، دانشگاه، مدرسه، قرار ملاقات و... بروید، در حالی که به صورت فیزیکی در خانه یا حتی در رختخوابتان هستید.
این ایده البته چندان ایده جدیدی نیست و سال‌هاست که با دیدن فیلم‌هایی مثل آواتار ، گیم‌های مختلف و رمان‌های علمی تخیلی با این فضا حداقل به لحاظ مفهومی آشنا شده‌ایم.
آنچه باعث شد این موضوع اخیراً در دنیا به صورت جدی مطرح و دنبال شود تصمیم زاکربرگ مبنی بر تغییرنام فیسبوک به متا و ورود جدی آن به عرصه تولید و توسعه این تکنولوژی جدید که بر پایه‌ی نسل ۳ اینترنت بنا شده و توسعه آن می‌تواند تغییرات بسیاری را در عرصه فناوری، سیاست، اقتصاد، روابط اجتماعی و ..در پی داشته باشد.

دنیایی که صحبت از رفع محدودیت‌های دنیای واقعی به کمک فناوری، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک‌چین می‌کند. در توسعه این دنیای جدید NFT ها (توکن‌های غیر قابل معاوضه)، ارزهای دیجیتال، Defi (امورمالی غیرقابل معاوضه)نقش بالایی دارند.

این کتاب در واقع ۳ کتاب در قالب یک کتاب است که به منظور آشنایی مشتاقان بازارهای مالی، فناوری‌های نوین با مفاهیم اولیه و اساسی متاورس، NFT و Defi ترجمه شده است. 

گزیده کتاب NFT، متاورس و دیفای

تأمین مالی غیرمتمرکز یا دیفای وسیله‌ای برای در دسترس قرار دادن کالاهای مالی برای عموم مردم ازطریق شبکه بلاکچین غیرمتمرکز است. در نتیجه، به جای اینکه از واسطه‌هایی مانند کارگزاری‌ها و یا بانک‌ها استفاده شود، این مسیر به روی همه باز می‌باشد. علاوه بر این، برخلاف حساب‌های بانکی یا کارگزاری، دیفای به شماره تأمین اجتماعی، شناسه صادرشده توسط دولت، و یا مدرک نشانی، نیاز ندارد. در عوض دیفای به سیستمی اشاره دارد که در آن فروشندگان، خریداران، وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان به صورت همتا به همتا (P2P) و یا با یک واسطه کاملاً مبتنی بر نرمافزار ارتباط برقرار می‌کنند، برخلاف شرکت یا سازمانی که با استفاده از نرم‌افزار توسعه‌یافته بر روی بلاک‌چین تراکنش را انجام می‌دهند. برای دست یابی به هدف غیرمتمرکزسازی، از پروتکل‌ها و فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود.

برای مثال، یک سیستم غیرمتمرکز ممکن است از بلاک‌چین، فناوری‌های منبع‌باز و نرم‌افزار اختصاصی تشکیل شده‌باشد.قراردادهای هوشمند با اتوماتیک و خودکار کردن شرایط توافق بین فروشندگان و خریداران یا وام‌گیرندگان و وام‌دهندگان، این محصولات مالی را ممکن می‌سازند. صرف‌نظر از فناوری یا پلتفرم مورد استفاده، راه حل‌های دیفای برای حذف واسطه‌ها بین طرف‌های معامله در نظر گرفته شده‌اند.

اگرچه مقدار پول و توکن‌های معاملاتی محبوس در قراردادهای هوشمند در اکوسیستم آن به طور مداوم در حال افزایش است، دیفای هنوز یک صنعت نوظهور با زیرساخت‌های نوپا است.

دیفای تحت نظارت یا کنترل کم یا بدون هیچ‌گونه مقرراتی می‌باشد. تأمین مالی غیرمتمرکز یا دیفای قصد دارد با استفاده از فناوری، واسطه‌های موجود بین طرفین را در یک تراکنش مالی حذف کند.

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
349
کنگره :
‏9/76QA
دیویی :
‏7/006
کتابشناسی ملی :
8977769
شابک :
978-622-310-249-3

کتاب های مشابه NFT متاورس و دیفای