امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
10%
ت 36,000
نظر شما چیست؟

کتاب من من پروین اعتصامی هستم، توسط پرویز امینی نوشته شده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. این کتاب با عنوان دوم بانوی شعر فارسی، داستان کودکی پروین اعتصامی شاعر برجسته ایران را روایت می کند.

معرفی کتاب من پروین اعتصامی هستم

معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان در آثار هنری و ادبی و نظام‌های آموزشی به ایجاد حس هویت و اعتماد به‌نفس ملی و آشنایی آنان با افتخارات ملی کشور خود کمک می‌کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار مجموعه کودکی نامداران درصدد است تا بخشی از زندگی این نامداران ایرانی را در قالبی داستانی و روایی در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد. من پروین اعتصامی هستم یکی از جلد های کودکی نامداران است.

خلاصه کتاب من پروین اعتصامی هستم

کتاب «بانوی شعر فارسی» داستانی از زندگی پروین اعتصامی است. این اثر از مجموعه کودکی نامداران به سراغ یکی از بانوان موفق ایران زمین رفته است که توانست با ذوق ادبی و نگاه عبرت گیرش از جهان، اشعاری بسراید که برای همیشه در تاریخ ادبیات ایران ماندگار شوند. پروین اعتصامی فرزند یکی از نمایندگان مجلس در دوره مشروطه بود و پدرش از اهالی هنر و ادب بود که در خانه‌اش محافلی با حضور بزرگان شعر و ادب همچون علی اکبر دهخدا و ملک الشعرای بهار برقرار بود. پروین از همان کودکی با دیوان شاعران بزرگ مانوس بود و در مجلس این انسان های فرهیخته اشعار کودکانه خود را می‌خواند.

پروین از همان دوران علاقه مند بود تا به طبیعت اطراف خود جان دهد و در دل گفتگوی میان این موجودات نکات پندآموز و اخلاقی را بنشاند تا از طریق بیان لطیف شعر به مخاطب خود موضوع مهمی را تذکر دهد. این اثر کودکان را با اولین اشعار پروین و اینکه چه شد پا به عرصه شاعری گذاشت آشنا می‌نماید.

متن کتاب بانوی شعر فارسی

متن کتاب من پروین اعتصامی هستم

متن کتاب من پروین اعتصامی هستم

خانه‌ی ما در تهران، محل بحث و گفت‌وگوی نویسندگان و شاعران و سیاست‌مداران بود و من نیز در کنار آنان با ادبیات و شعر فارسی آشنا شدم.پدرم مرا با شعرای بزرگ آشنا کرد. او قطعه‌های زیبای شعر فارسی را انتخاب می‌کرد و از من می‌خواست وزن و قافیه‌ی جدیدی برای آن‌ها بنویسم. این چنین شد که من در سن بسیار پایین توانستم شعرهای زیبایی بنویسم.

خرید مجموعه کتاب کودکی نامداران

خرید مجموعه کتاب کودکی نامداران به صورت چاپی در فراکتاب موجود می باشد و علاقه مندان می توانند با ده درصد تخفیف آن را تهیه نمایند.

خرید مجموعه کتاب کودکی نامداران مشخصات کتاب من پروین اعتصامی هستم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نویسنده: پرویز امینی
تعداد صفحه: 24
موضوع: روایت کودکانه کودکی پروین اعتصامی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

شابک :
978600110031

کتاب های مشابه من پروین اعتصامی هستم