نظر شما چیست؟

«غزه؛ این سو و آن سوی مرز» کتابی است که به رویدادهای جنگ خونین «عملیات سرب گداخته» در غزه بر پایه گزارش های مستند هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد در جنگ غزه می پردازد.

معرفی کتاب غزه؛ این سو و آن سوی مرز

این کتاب که نوشته فرانک اسمیتِ فرانسوی و ترجمه مسعود سنجرانی و سعیده سیدکابلی است، جنایت ها، قتل عام ها و شکنجه های صورت گرفته علیه فلسطینی ها را با دلایل و شواهد مستند و دسته اول به خواننده معرفی می کند. اهمیت کتاب «این سو و آن سوی مرز» از آنجا نشأت می گیرد که نویسنده این اثر نه عرب است و نه مسلمان و تنها بر اساس رسالت خویش به بازگویی وقایع مستندی نشسته است که اذهان جهانیان را متأثّر کرده و به همین سبب است که بر خوانندگان این کتاب در تمام جهان اثرات شگرفی را بر جای می گذارد.

در این کتاب به رویدادهای جنگ خونین «عملیات سرب گداخته» از 27 دسامبر 2008 تا 18 ژانویه 2009 بر پایه گزارش های مستند هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد در جنگ غزه پرداخته می شود و به موضوعاتی چون استفاده از شهروندان فلسطینی به­عنوان سپرهای انسانی در هجوم به خانه ها و محله های مسکونی، تخریب خانه ها با بولدوزرهای ضدگلوله، بمباران هوایی مناطق مسکونی و بیمارستان ها با بمب های حاوی فسفر سفید، شکنجه­ی اسیران، آتش زدن مزارع کشاورزی، کشتار حیوانات اهلی و... اشاره شده است. اما جنجالی که پس از انتشار کتاب «فرانک اسمیت» در محافل ادبی فرانسه به وجود آمد، از آنجا آغاز شد که مسئولان مؤسسه هنری «کارتی» نام این شاعر را از فهرست مدعوین شب شعر ویژه ی «ژروم گام»، شاعر و نویسنده فرانسوی، حذف کردند. در حقیقت، این حذف هنگامی رخ داد که مسئولان برگزاری مراسم از قصد اسمیت برای خواندن اشعار خود درباره ی جنگِ اسرائیل و غزه آگاه شدند.

صفحات کتاب :
80
کنگره :
DS۱۱۰‭‬ ‭/غ۴‏‫‭‮الف‬۵
دیویی :
953/1
کتابشناسی ملی :
3568775
شابک :
9789640221549
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه غزه؛ این سو و آن سوی مرز