امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 167,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیین زندگی اسلامی و انسانی


کتاب آیین زندگی اسلامی و انسانی اثر حشمت‌الله قنبری همدانی مجموعه‌ای از سخنرانی‌های آقای حشمت‌الله قنبری همدانی است که در شصت و پنج جلسه به رشتۀ تحریر در آمده است. در مقدمۀ کتاب آمده است که سی و یکمین نامۀ نهج البلاغه بازنویسی وصایای امیرالمؤمنین (ع) به وجود مقدس حضرت امام حسن مجتبی (ع) و منشور سبک و آیین زندگی اسلامی و انسانی است. گفته‌های آقای قنبری همدانی در این اثر به همت سه تن از دانشجویان ایشان مکتوب و در شکل و قالبی که ملاحظه می‌کنید، منتشر شده است.

گزیده‌ای از کتاب آیین زندگی اسلامی و
انسانی


اگر در نظام خانه و خانواده، در قلمرو سیاست و اقتصـاد و نظـام دیـوانی و اجتمـاعی کشور روح تقوا حاکمیت پیدا می‌کرد به طور حتم شرایط امروز زندگی ما به گونـه‌ای دیگـر بـود. عـده‌ای تقـوا را تنهـا در اجتنـاب از تعـدادی از گناهـان ماننـد دزدی و حرامخواری و انجام پاره‌ای از عبادات ماننـد نمـاز و روزه و حـج خلاصـه کـرده‌انـد. اگرچه این مصادیق همه نشانه و علامت تقواست، تقوا در ایـن قبیـل مـوارد محبـوس نیست. تقوا باید در همة امور مربوط به اخلاق، اقتصاد، اجتماع و سیاسـت و در همـۀ موارد زندگی نهادینه شود.

تقوا در امور اقتصادی یعنی رعایت حلال و حرام؛ و انسان بـاتقوا لقمۀ حـرام به سفرۀ خانوادۀ خود نمی‌برد. در تقوای اقتصادی اموال عمومی محترم و واجب‌الرعایت است و چپاول بیت‌المال یک ننگ عمومی به حساب می‌آید. در تقوای اقتصادی غـشّ در معامله وجود ندارد، عیب کالا را نمی‌پوشانند و احتکار، گرانفروشی، بـی‌انصـافی و رباخواری وجود نـدارد. در تقـوای اقتصـادی اسـراف و تبـذیر وجـود نـدارد و هـیچ مسلمانی از برادر دینی خود ضرر مالی و اقتصادی نمی‌بیند.

صفحات کتاب :
667
کنگره :
BP۳۸/۰۴۲۳‭‬‭‬‭ /ق۹‏‫‭ ۱۳۹۷
دیویی :
۲۹۷/۹۵۱۵
کتابشناسی ملی :
5092486
شابک :
978-964-304-759-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آیین زندگی اسلامی و انسانی