امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

حبیب در ساعت ده صبح به دفتر آقای شومان رسید. شومان پس از خیر مقدم و احوال پرسی از حبیب با لحنی آرام گفت:  خوشحالم که بعد از دو سال بار دیگر در دفتر کار خود شما را ملاقات می کنم و خوشحالم که این طور با مهارت به زبان انگلیسی صحبت می کنی.

ما هندی ها خاطرات خوبی از سیصد سال استعمار انگلیس نداریم ولی به هر حال اغلب هند یهای تحصیل کرده با این زبان آشنا هستند و در این کشور هر روز صدها روزنامه و مجله به زبان انگلیسی منتشر می شود.

حبیب تبسمی کرد و گفت:  من هم پس از دو سال از دیدار شما خیلی خوشحال هستم و دوست دارم که درباره نوشتاری که دو سال پیش در اختیار شما قرار دادم که آن را به زبان انگلیسی روان و ساده برای استفاده نوجوانان ترجمه کنید، گفت و گو کنیم.

مطمئن هستم که شما شرح زندگانی پانزده تن از صحابه مشهور پیامبر اسلام را به خوبی ترجمه کرده اید. رئیس بخش امور مالی دانشگاه علوم اسلامی کشور زادگاه من بقیه وجه مورد قراردادمان را به من داده است تا به شما تقدیم کنم و از شما هم به خاطر ترجمه این متن تشکر نمایم.
دکتر شومان با تأسف سری تکان داد و گفت:  متأسفانه من پس از ترجمه مقدمه این نوشتار، ترجمه آن را کنار گذاشتم زیرا برای ترجمه متن کامل، لازم دیدم که به مطالعه و پژوهش تاریخ اسلام بپردازم و پس از یک سال مطالعه کتابهای تاریخی، بر این حقیقت واقف شدم
که شرحی که درباره زندگانی برخی از صحابه در این نوشتار آمده، با واقعیت وفق نمی کند.
حبیب با ناراحتی گفت:  عجیب است که چنین سخنی می گویید. گروهی از استادان برجسته تاریخ یکی از دانشگاه های مشهور جهان اسلام این نوشتار را فراهم آورده اند. تمام آنچه را که درباره پانزده تن از صحابی بزرگ نوشته اند، واقعیت تاریخی دارد.

شومان گفت:  بسیار متأسفم که آنچه در این نوشتار که دو سال پیش به من دادید، درباره زندگی افرادی نظیر ابوسفیان، معاویه، سعد ابن ابی وقاص، عمرو بن عاص، ابوموسی اشعری و خالد بن ولید است که آکنده از دروغ های تاریخی است.

کنگره :
PIR۸۰۲۲‭‬ ‭/ک۹۸‏‫‭ب۲ ۱۳۹۵
دیویی :
‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
4131972
شابک :
‫‭978-964-304-694-1‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
119

کتاب های مشابه بانگ بیداری