امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,000
نظر شما چیست؟

درباره‌ی کتاب دانش تقریرنویسی

تقریرنویسی را می‌توان به عنوان یک دانش قلمداد و معرفی نمود،درصورتی که شرائط، قواعد و ویژگی های خود را داشته باشد. انتقال علم ازطریق املاء یکی از راه‌های مهم انتقال علم خصوصا تحمل حدیث و شیوه‌ی املاء حدیث بوده است.یعنی استاد احادیث را ازحافظه یا مکوتبه برای شادگردان بیان میکردو آنها آن را می نگاشتند،از این رو تقریر دانش استنادسازی وحفظ علوم است.درتقریر درست است که کتاب راشاگردمینوشت اما کتاب به نام استاد به حساب می امد.

باتوجه به نکاتی که بیان شداهمیت یک تقریرنویسی خوب مشخص میشود. در این کتاب سعی نویسنده برآن است که با بیان نکته هایی از زبان علما برجسته دین نشان دهد.یک تقریرخوب چه زمانی محقق میشود.

بخشی ازمتن کتاب دانش تقریرنویسی

با توجه به تاریخچه‌ای که برای تقریرنویسی ذکر کردیم به خوبی مشخص میشود که یک تقریر خوب چه زمانی محقق میشود الان در حوزه‌های علمیه خصوصا مشهد مقدس امتحان درس خارج به قولی عرب المستوی العالی وجود دارد. این امتحان براساس دفاتر و مکتوباتی است که طلاب فاضل از دروس استادان خود تهیه می‌کنند روش‌های ناصحیح برای تقریرنویسی وجود دارد مانند اینکه یک نفر درس را دقیقا ضبط کند پیاده کند و در اختیار دیگران قراردهد. 

بنظرمیرسدیک تقریر خوب ویژگی‌های دیگری دارد، مانند اینکه دانش پژوه در مورد درس پیش مطالعه‌ای داشته باشد ونیز  اینکه فاضل دفتری داشته باشدکه تمام نکات و سخنان استاد را در آن بنویسد. وپس ازآن فصل بازسازی تقریرات توسط مطالعه کتب مهم از نظر استاد پاکنویسی دست نوشته ها و...میرسد.

صفحات کتاب :
175
کنگره :
‏BP۱۵۵‫‭/ر۲د۲ ۱۳۹۸
دیویی :
‫‭۲۹۷/۳۱
کتابشناسی ملی :
۵۵۹۰۸۹۶
شابک :
978-964-304-781-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دانش تقریر نویسی