کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

درباره‌ی کتاب رسم،ضبط وراهنمای تدریس روخوانی وروان‌خوانی قرآن کریم

در احادیث اسلامی درباره‌ی تعلیم و تعلّم قرآن کریم بسیار سفارش شده، و برای آن اجر و پاداش فراوانی در نظرگرفته شده است.این امر مسلمانان را برآن داشته تا به عنوان یک تکلیف الهی قرآن بیاموزند، و به دیگران نیز آموزش دهند. برای آموزش قرآن در هر کشوری با توجه به مشترکات فرهنگی،الفبای نگارش و قواعد املا و انشای آنها با زبان عربی که زبان قرآن است، شیوه‌ی متفاوتی به کارگرفته میشود. این شیوه‌ها با توجه به پیشرفت فنون آموزش و ابتکار و خلاقیت معلمان همیشه درحال تکامل وپیشرفت است. 

کتاب حاضرسیرتکاملی نگارش وعلامت گداری قرآن کریم را مشروح‌تر از قبل بررسی می کند.تاهرچه بیشتر یاری گرمربیان ومعلمان برای آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم باشد.

بخشی ازمتن کتاب 

نحوه‌ی  نگارش‌ قرآن‌ در‌ زمان‌ پیامبر‌ گرامی اسلام(ص) : قرآن کریم در طول 23 سال توسط جبرئیل امین و به تدریج و در مناسبت‌های مختلف بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد و آن حضرت، آیات نازل شده را به ذهن میسپردند و بر مسلمانان میخواندند و مسلمانان نیز آن آیات را تکرار میکردند و به ذهن میسپردند و برای جلوگیری از تحریف قرآن، از مسلمانان دارای سواد خواندن و نوشتن میخواستند آن آیات را بنویسند و یک نسخه از آیات مکتوب را نیز نزد خود نگه میداشتند. به نویسندگان قرآن«کاتب وحی»میگفتند که اسامی آنها در کتابهای تاریخ و  معارف قرآن آمده است.

همۀ اصول نقل شده در کتابهای رسم القرآن دربارە‌ی  کیفیت نگارش کلمات قرآن، مستند به نحوە‌ی کتابت قرآن در بعضی از قرآن‌های نوشته شده در زمان توحید مصاحف، توسط کاتبان وحی است.

صفحات کتاب :
239
کنگره :
5ر2ح/BP76
دیویی :
297/15107
کتابشناسی ملی :
4438781
شابک :
978-964-304-711-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم