کتاب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(علیه السلام) pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

درباره‌ی کتاب مشروعیت قیام وتشکیل حکومت در عصر غیبت

این نوشتار حاصل تقریرات درس خارج فقه استادآیت الله سیداحمد علم الهدی در سال تحصیلی1394-95 است. که نظریه مشروعیت قیام واقامه حکم درعصرغیبت  امام زمان(عج)را براساس ادلّۀ معتبر تبیین شده بیان می کند. 

ازآنجاکه تعیین و تنقیح موضوع، قبل ازبررسی حکم آن یک امر ضروریست. بنابراین استادمحترم پیش از تبیین نظریه‌ی جواز قیام و تشکیل حکومت در زمان غیبت، مراد از حکم و حکومت را بیان کرده‌اند. ازاینرو در آغازمباحث نوشـتار حاضر بعضی از مطالب کلامی مرتبط با حکومت و دولت ذکر شـده‌است. 

بخشی ازمتن کتاب

 اندیشه‌ی سیاسی هرمکتبی به مثابه مجموعه‌ای از آرا و عقاید که به شیوه‌ای عقلانی، با اصول منطقی و مستدل درباره‌ی چگونگی سازمان دادن به زندگـی سیاسی مطرح است پذیرفته شده در آن مکتب پیرامون هستی ارتباط مستقیم دارد؛ زیرا هر اندیشه سیاسی از چهار شناخت تشکیل میشود که در یک سلسله طولی قرار دارند، و به هستی‌شناسی ختم می‌­‌شوند؛ چهار شناخت عبارتند از: جامعه‌شناسی، حیات‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌ شناسی.
در طول هم قرارداشتن این چهار شناخت به این معناست که اندیشه‌ی سیاسی، بر
جامعه‌شناسی  و شـناخت ماهیّـت جامعه مبتنی است؛ جامعه‌شناسی، بر زندگی‌شناسی و شناخت واقعیت حیات در این جهان استوار است؛ شـناخت واقعیت زندگی وحیات متوقف بر شناخت واقعی انسان‌شناسی است ودر نهایت انسان‌شناسی منوط به هستی‌شناسی  اسـت. 

صفحات کتاب :
384
کنگره :
BP231
دیویی :
297/4832
کتابشناسی ملی :
5978124
شابک :
9786226626224
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(علیه السلام)