امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صله رحم


کتاب صله رحم به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اکبری، موضوع صله رحم را از تمام ابعاد و جنبه‌های آن مورد بررسی قرار می‌دهد. صله ارحام، یکی از موضوعات مهم اجتماعی اسلام است که در دوران معاصر با اقبال کمی روبرو شده است. کمبود آگاهی دینی از جایگاه و آثار این حرکت اجتماعی سرشار از خیر و برکت و غفلت از آثار منفی آن، زمینۀ مناسبی را برای قطع رحم در جوامع اسلامی فراهم ساخته است. اثر پیش رو پاسخ به این نیاز جدی جامعۀ اسلامی است که با تکیه بر آیات قرآن، روایات، فتاوای مراجع تقلید و تحلیل‌های علمی مناسب با عصر حاضر، به آگاهی‌بخشی از این حرکت مؤمنانه پرداخته است. کتاب حاضر به تعاریف خویشاوندی، صله ارحام، نمونه‌های عینی صله ارحام و مشکلات رفت‌و‌آمدهای خویشاوندی می‌پردازد. در میانۀ راه به ویژگی‌های صله رحم، آثار صله رحم و راه‌های ترویج آن اشاره می‌کند.


برشی از کتاب صله رحم


کلمه «صله» در اصل همان «وصل» بوده است و وصل به معنای ارتباط با چیز دیگر است. اما معنای اصطلاحی آن قدری متفاوت است. ابن‌اثیر می‌نویسد:

«صله» کنایه از احسان به خویشان و عطوفت و ملایمت با آنان و رعایت احوال آنان است اگرچه خویشان دور یا بدی باشند ... گویی با نیکی به آنها ارتباط و علاقه خویشاوندی برقرار می‌شود.

شابک :
‫‭978-964-304-665-1
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۵۳/۸‏‫‭/‮الف‬۷ص۷ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۶۵۲
کتابشناسی ملی :
3733156

کتاب های مشابه صله رحم