امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 120,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عصر ظهور


کتاب عصر ظهور اثر آیت‌الله علی کورانی عاملی است که پیش از این نیز در میان ملت‌های اسلامی و کشورهای مسلمانان فردی شناخته شده بود. البته تألیف این کتاب که به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده است، نه تنها در ایران و لبنان، بلکه نام او را در میان کشورهای عربی و حتی غیر عربی بر سر زبان‌ها انداخته است. اثر حاضر به بررسی و تحلیل حوادث دوران ظهور و سرانجام ملل و قومیت‌های مختلف در عصر جنگ‌های آخرالزمان و ظهور مهدی از دیدگاه روایات شیعه و سنی میپردازد. این کتاب با تکیه بر آیات و احادیث، تحلیل هنرمندانۀ حوادث دوران ظهور و شیوایی قلم نویسنده، امید به بازگشت قریب الوقوع مهدی موعود را در دل و جان آدمی زنده می‌کند و پیروان راستین آن حضرت را برای یاری و جانفشانی در رکابش، آماده‌باش نگاه می‌دارد.

کتاب پیش رو حاوی خبرهای بسیار خوبی برای امت سلمان فارسی یعنی ایرانیان است که با نگاهی به تاریخچۀ عملکرد آنان در اسلام و ارادتی که نسبت به خاندان حضرت محمد (ص) نشان داده‌اند، شایستگی چنین بشارتی را دارند.


برشی از کتاب عصر ظهور


پیش از نهضت ظهور حضرت مهدی (ع) دو حادثه رخ می‌دهد که آن دو به منزله نشانه الهی است که آن حضرت آمادگی لازم را جهت ظهور مقدس خویش آغاز می‌نماید:

حادثه اول: وقوع کودتایی است در سرزمین شام که به رهبری عثمان سفیانی انجام می‌گیرد، اما مردم تصور می‌کنند که این کودتا از نوع کودتاهایی است که معمولا در کشورهای عربی و اسلامی اتفاق می‌افتد. ولی یهودیان و غربی‌ها، دشمنان امت اسلامی آن را گام مؤثری، در یکپارچه نمودن منطقه پیرامون فلسطین، به دست رژیمی نیرومند از دست نشانده‌های خود به شمار می‌آورند که بتواند با قدرت و توان، در کنترل اوضاع منطقه بکوشد و از عملیات نظامی علیه آنها جلوگیری نماید، و مهم‌تر از آن اینکه همین نیروی نظامی منطقه است که در برابر نخستین نیروهای اعزامی ایران که به سوی قدس در حرکتند می‌ایستد و در مرزهای عراق آنان را مشغول می‌سازد. 

حادثه دوم: ندایی آسمانی است به مردم جهان که همه و اهل هر زبانی به زبان خود آن را می‌شنوند. صدایی است قوی نافذ از آسمان و از هر سمت می‌آید، خفته را بیدار می‌کند و نشسته را بر پا می‌دارد، مردم از این صیحه آسمانی به ناله و فریاد درآمده و از خانه هایشان بیرون می‌آیند تا ببینند چه خبر است ...

صفحات کتاب :
400
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۴‏‫‬‭‭/ک‌۹ع۶۰۴۱ ۱۳۸۵‭
دیویی :
‫‬‭‭‭‭‏‏‏۲۹۷/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
‭م‌۸۴-۴۲۱۶۲
شابک :
964-304-215-4‬
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه عصر ظهور