امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد، بیست و هشتمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 28 ره نامه به موضوعات نماز، معنویت و مسجد از نگاه رهبری پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد

در اسلام، از نماز هیچ فریضه ای بالاتر نیست... نماز یک کارخانه ی انسان سازی است. فحشا و منکر را نماز، نماز خوب، فحشا و منکر را از یک امّتی بیرون می کند. این هایی که در این مراکز فساد کشیده شده اند، این ها آن بی نمازها هستند. نمازخوان ها در مساجدند و مهیّایند برای خدمت. مسجدها را خالی نکنید. تکلیف است امروز. امروز یک روزی است استثنائی. ما در یک مقطع از عصر واقع شده ایم که استثنائی است. ما با ذکر خدا، با اسم خدا پیش بردیم و نماز بالاترین ذکر خدا است. اگر در نماز کوتاهی بشود، هر کس بگوید خب من خودم تنهایی می روم توی خانه ام می خوانم، خیر، نماز را در جماعت بخوانید. اجتماع باید باشد. مساجد را پر کنید. اینها از مساجد می ترسند... اجتماع کنید. نمازهای جمعه را با شکوه به جا بیاورید و نمازهای غیر جمعه را هم، که شیطان ها از نماز می ترسند، از مسجد می ترسند.
کتاب ره نامه 28 در 10 فصل با عناوین زیر به موضوع مهم نماز و مسجد از دیدگاه مقام عظمی ولایت می پردازد.

فصل اوّل: فلسفه ی نماز 
فصل دوّم: آداب نماز 
فصل سوّم: ابعاد اجتماعی نماز 
فصل چهارم: عرفان و معنویّت 
فصل پنجم: معنویّت اجتماعی 
فصل ششم: توسّل، دعا، زیارت 
فصل هفتم: صحیفه ی سجّادیّه 
فصل هشتم: مسجد و کارکردهای آن 
فصل نهم: حج 
فصل دهم: انقلاب اسلامی و معنویّت 

یرشی از متن کتاب نماز، معنویت و مسجد ره نامه 28 

نماز جماعت
ذکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی در هم می آمیزد معجزه ی اسلام را در آرایش منظومه ی احکام عبادی آن آشکار می سازد. مسجد، مظهری از این درهم آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مومنان، همگانی نشستن بر گرد سفره ی میهمانی خداوند است، و این خود، بارشِ رحمت الهی را انبوه تر و دلنشین تر می سازد. به برکت نماز، فضای مسجد نورانی و عطرآگین می گردد و سخن حق و آموزش دین و اخلاق و سیاست در آن بیش از هر جای دیگر بر دل و جان می نشیند و به زندگی فرد و جامعه، سمت و سوی خدایی می دهد.

خرید کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد

نسخه چاپی کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب نماز، معنویت و مسجد جلد 28 ره نامه  

کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 28 نماز، معنویت و مسجد را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: اعتقادی، نماز از نگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
143
کنگره :
DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9383972
شابک :
9786227491999

کتاب های مشابه نماز، معنویت و مسجد