امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 4 توحید، چهارمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 4 توحید

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 4 ره نامه به مبحث توحید از منظر مقام عظمی ولایت پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 4 توحید

عمده‌ی مقصد و مقصود انبیای عظام و تشریع شرایع و تأسیس احکام و نزول کتابهای آسمانی، خصوصاً قرآن شریف جامع که صاحب و مکاشفِ آن نورِ مطهّرْ رسول ختمی(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است، نشر توحید و معارف الهیّه و قطع ریشه‌ی کفر و شرک و دوبینی و دوپرستی بوده، و سرّ توحید و تجرید در جمیع عبادات قلبیّه و قالبیّه ساری و جاری است.  فطرت انسان «فِطْرَتَ اللهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا»  این فطرت توحید است.  حقیقت توحید، که اصلِ اصول معارف است، و اکثر فروع ایمانیّه و معارف الهیّه و اوصاف کامله‌ی روحیّه و صفات نورانیّه‌ی قلبیّه از آن منشعب شود، تا در ادراک عقلی است، هیچ‌یک از این فروع بر آن مترتّب نشود، و انسان را به هیچ‌یک از آن حقایق نرساند. مثلاً، توکّل به خدای تعالی‌ یکی از فروع توحید و ایمان است. ما غالباً یا به‌ برهان یا به امور شبیه به برهان ارکان توکّلمان تمام است، ولی حقیقت توکّل در ما حاصل نیست.
کتاب ره نامه 4 توحید دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: چیستی توحید
فصل دوّم: اقسام توحید
فصل سوّم: نفی عبودیّتِ غیرِ خدا
فصل چهارم: ابعاد توحید
فصل پنجم: رابطه ی توحید با دیگر اصول اعتقادی
فصل ششم: عرصه ی تبلور توحید
فصل هفتم: آثار توحید
فصل هشتم: ویژگی های جامعه ی توحیدی
فصل نهم: راهکارهای ترویج نگاه توحیدی
فصل دهم: انقلاب و جامعه ی توحیدی

برشی از متن کتاب توحید ره نامه 4 

[توحید] یعنی اعتماد به وعده‌ی الهی در پیروزی مستضعفین بر ستمگران و مستکبرین به شرط قیام و مبارزه و استقامت؛ یعنی دل بستن به رحمت خدا و نهراسیدن از احتمال شکست؛ یعنی استقبال از زحمات و خطراتی که در راه تحقّق وعده‌ی الهی، آدمی را تهدید می کند؛ یعنی مشکلات راه را به حساب خدا گذاشتن و خود را به پیروزی حتمی و نهایی امیدوار داشتن؛ یعنی در مبارزه، چشم به هدف عالی که نجات جامعه از هرگونه ستم و تبعیض و جهل و شرک است دوختن و عِوَض ناکامی‌های شخصی و میان‌راهی را نزد خدا جستن؛ و خلاصه یعنی خود را مرتبط و متّصل به اقیانوس لایزال‌ قدرت و حکمت الهی دیدن و به سمت هدف اعلی، با امید و بی‌تشویش شتافتن. همه‌ی عزّت و اعتلائی که به مسلمین وعده داده شده، در سایه‌ی چنین ایمان و درک روشن و عمیقی از توحید است. بدون فهم درست و پایبندی عقیدتی و عملی به توحید، هیچ‌کدام از وعده‌های الهی درباره‌ی مسلمانان عملی نخواهد شد.

خرید کتاب ره نامه 4 توحید

نسخه چاپی کتاب ره نامه 4 توحید را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب توحید جلد 4 ره نامه 

کتاب ره نامه 4 توحید را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 4 توحید را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 191
موضوع: خداشناسی، توحید از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
131
کنگره :
DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9381152
شابک :
9786227491746
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه توحید