امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 7 قرآن هفتمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 7 قرآن

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 7 ره نامه به بیان سخنان ایشان من باب قران پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 7 قرآن

قرآن مثل کتاب معمولی نیست که آدم یک بار بخواند، [بگوید] خیلی خُب، خواندیم و یاد گرفتیم، بعد ببندیم بگذاریم سر جایش؛ نه، این مثل آب آشامیدنی است، حیات بخش است، همیشه مورد نیاز است؛ تأثیر آن تدریجی است، در طول زمان است، نهایت ندارد، هدایت او آخر ندارد.  
تبعیت از هدایت الهی و نوری که او  آورد _ که این نور، قرآن است و قرآن کتاب هدایت و کتاب نور است _  تبعیت از این هدیه ی الهی به وسیله ی پیغمبر اکرم به بشریت، موجب این است که فلاح و رستگاری به بشر عطا بشود و عنایت بشود. بشر دنبال فلاح است، دنبال رستگاری است. گرفتاری بشریت از آغاز تا امروز، عبارت است از نبود عدالت، نبود رحمت، نبود هدایت. گمراهی های گوناگون بشر، زندگی را بر آنها دشوار کرده است. امروز هم بشریت، محتاج این است که به دعوت نبی اکرم _ که دعوت حق است، دعوت صدق است، دعوت رحمت است _  پاسخ بگوید؛ اگر بشر به این مرحله ی از بلوغ فکری برسد که به دعوت نبی مکرّم اسلام پاسخ بدهد، گرفتاری های بشر برطرف خواهد شد.
کتاب ره نامه 7 قرآن دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: جایگاه و ویژگی های قرآن
فصل دوّم: انس با قرآن
فصل سوّم: تربیت قرآنی
فصل چهارم: تکریم اهل قرآن
فصل پنجم: قرآن و عترت
فصل ششم: حضور قرآن در جامعه
فصل هفتم: قرآن و علوم اسلامی
فصل هشتم: اصول و راهکارهای ترویج قرآن
فصل نهم: متصدّیان ترویج قرآن
فصل دهم: قرآن و انقلاب اسلامی 

برشی از متن کتاب ره نامه 7 قرآن

مهجوریت قرآن پیش از انقلاب
سالهای سال در کشور ما با گسترش قرآن مبارزه کردند؛ به خیال خودشان کاری کردند که قرآن متروک و فراموش شود. سالهای متمادی، درس قرآن را از مراکز تعلیمات برداشتند و آهنگ قرآن و پخش آن را محدود کردند. چه کسانی این کار را کردند؟ همان کسانی که با زور بیگانگان بر این کشور مسلّط شده بودند؛ یعنی رژیم فاسد و گنهکار و آلوده ی پهلوی. قصد آنها این بود که این کشور را با همه ی منابع انسانی و مادّی اش، دودستی در اختیار قدرت های جهان خوار غربی قرار دهند. آن ها بودند که این کار را برنامه ریزی و اجرا کردند. می دانستند تعالیم قرآن، فکر قرآنی و تربیت قرآنی نمی گذارد خائنان، کار خود را به راحتی انجام دهند؛ لذا با قرآن مبارزه می کردند. 

خرید کتاب ره نامه 7 قرآن

نسخه چاپی کتاب ره نامه 7 قرآن را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب قرآن جلد 7 ره نامه

کتاب ره نامه 7 قرآن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 7 قرآن را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 132
موضوع: قرآن شناسی، قرآن از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲‬‬‬‬
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲‬‬‬
کتابشناسی ملی :
9382356
شابک :
9786227491777
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه قرآن