امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع اولین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع

عید غدیر را فرموده اند: «عید الله الاکبر»؛ از همه ی اعیاد موجود در تقویم اسلامی این عید بالاتر است؛ پرمغزتر است؛ تأثیر این عید از همه ی این اعیاد بیشتر است. چرا؟ چون تکلیف امّت اسلامی در زمینه ی هدایت، در زمینه ی حکومت، در این حادثه ی غدیر معیّن شده است. حرفی نیست که بر طبق توصیه ی پیامبر اعظم در غدیر عمل نشد _ پیغمبر هم طبق بعضی از روایتها خبر داده بود که عمل نخواهد شد _ امّا مسئله ی غدیر، مسئله ی ایجاد یک شاخص است، یک معیار و میزان است.
ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 9 مجموعه ره نامه بیانات ایشان را پیرامون ولایت و تشیع را بیان می کند.

خلاصه کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع

ولایت، معنای عجیبی است. اصل معنای ولایت، عبارت از نزدیک بودن دو چیز با یکدیگر است. فرض بفرمایید وقتی که دو ریسمان، محکم به هم تابیده میشوند و جدا کردن آنها از یکدیگر، به آسانی ممکن نیست، آن را در عربی «ولایت» می گویند. ولایت، یعنی اتّصال و ارتباط و قرب دو چیز به صورت مماس و مستحکم با یکدیگر. همه ی معانی ای که برای «ولایت» در لغت ذکر شده است _ معنای محبّت، معنای قیومیت و بقیه ی معانی، که هفت هشت معنا در زبان عربی هست _ از این جهت است که در هر کدام از اینها، به نوعی این قرب و نزدیکی بین دو طرف ولایت وجود دارد. مثلاً «ولایت» به معنای محبّت است؛ چون محب و محبوب، با یکدیگر یک ارتباط و اتّصال معنوی دارند و جدا کردنشان از یکدیگر، امکان پذیر نیست.
کتاب ولایت و تشیع ره نامه 9 دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: ولایت و نقش آن در قوام جامعه ی اسلامی
فصل دوّم: ولایت الله و ولایت طاغوت
فصل سوّم: مراتب ولایت الله
فصل چهارم: بهشت ولایت
فصل پنجم: استمرار ولایت در دوره ی غیبت
فصل ششم: تبیین معنای تشیع
فصل هفتم: ویژگی‏ها و تمایزات تشیع
فصل هشتم: میراث داران تشیع
فصل نهم: تشیع حقیقی و تشیع انگلیسی
فصل دهم: پیوند انقلاب و تشیع

برشی کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع

ولایت الهی
بنای ولایت الهی، بر هضم شدن در امر و نهی پروردگار است؛ درست نقطه ی مقابل سلاطین مادّی و حکومتهای بشری. در حکومتهای بشری، آنچه که از به خود بستن و نشان دادن مظاهر اقتدار و سلطنت و سلطه و زورگویی و برای خود خواستن و غیر خود را نفی کردن هست، نقطه ی مقابلش در حکومت الهی است؛ مظهر آن هم امیرالمؤمنین(علیه الصّلاة و السّلام) است. 
در دوران حکومت، تواضعِ بدون ضعف و اقتدارِ بدون تکبّر، از خصوصیات امیرالمؤمنین است. در همان حالی که با متخلّف، با منحرف، با آن کسی که مورد حدّ الهی است و با دشمن _ در میدان های خود _ در نهایت قاطعیت عمل می کند، در عین حال برای خود _ برای آن منِ شومی که در هر وجودی سر برآورد، او را ضایع و بیچاره خواهد کرد _ هیچ جایی در وجود علی نیست. هر چه هست، هضم در اراده ی الهی است؛ عبد و بنده ی خدا است.

خرید کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع

نسخه چاپی کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب ولایت و تشیع جلد 9

کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع  را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

مشخصات کتاب ره نامه 9 ولایت و تشیع  را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: امام شناسی،ولایت از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬‬‬
کتابشناسی ملی :
9381140
شابک :
9786227491791
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
143
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲‬‬‬

کتاب های مشابه ولایت و تشیع