امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی، بیست و چهارمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 24 ره نامه به مبحث زندگی جهادی از منظر مقام عظمی ولایت پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی

وقتی انسان برای خلق خدا خدمت بکند و برای اینکه این خلق در طول تاریخ ستم دیدند، عقب نگه داشته شدند، نگذاشتند رشد معنوی بکنند، رشد مادّی بکنند، وقتی با این ایده شما خدمت بکنید، شما در خدمت اسلام هستید و شما مجاهد هستید در پشت جبهه ها. همان طوری که مجاهدین ما در جبهه ها مجاهدت می کنند، و عبادت خدا را در آنجا می کنند، شما هم در پشت جبهه ها هستید و عبادت خدای تبارک و تعالی را با همین کارهایتان انجام می دهید... کاری که شما جوانها کردید در دنیا بی نظیر است. هیچ کشوری را شما سراغ ندارید که از ابرقدرتی بریده باشد و به ابرقدرت دیگری اتّصال پیدا نکرده باشد. ‎بی استثنا، تمام کشورهای دنیا یا در تحت سلطه ی مستقیم یا غیر مستقیم این ابرقدرتند یا در تحت سلطه ی مستقیم یا غیر مستقیم آن ابرقدرت و شما تنها هستید در دنیا که فاتحه ی هر دو را خواندید و دست هر دو را کوتاه کردید و می خواهید شما خودتان باشید. می خواهید مستقل باشید. می خواهید آزاد باشید.
کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: چیستی مجاهدت و زندگی جهادی 
فصل دوّم: تمایزات و ویژگی های زندگی جهادی 
فصل سوّم: عرصههای مجاهدت فردی و اخلاقی 
فصل چهارم: عرصه ی مجاهدت خانوادگی 
فصل پنجم: عرصه ی مجاهدت فرهنگی _ اجتماعی 
فصل ششم: عرصه ی مجاهدت اقتصادی 
فصل هفتم: عرصه ی مجاهدت سیاسی     
فصل هشتم: دفاع مقدّس بزرگ ترین صحنه ی مجاهدت 
فصل نهم: مدیریّت جهادی 
فصل دهم: جهاد ادامه دارد 

برشی از متن کتاب زندگی جهادی ره نامه 24 

اهمّیّت و ضرورت
ما چند سال پیش «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کردیم. همه ی کسانی که ناظر مسائل گوناگون بودند، می توانستند حدس بزنند که هدف دشمن، فشار اقتصادی بر کشور است. معلوم بود و طرّاحی ها نشان می داد که این ها می خواهند بر روی اقتصاد کشور متمرکز شوند. اقتصاد کشور ما برای آنها نقطه ی مهمّی است. هدف دشمن این بود که بر روی اقتصاد متمرکز شود، به رشد ملّی لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، طبعاً رفاه ملّی دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشکل شوند، دلزده بشوند، از نظام اسلامی جدا شوند؛ هدف فشار اقتصادی دشمن این است، و این محسوس بود؛ این را انسان می توانست مشاهده کند.
من سال ۸۶ در صحن مطهّر علیّ بن موسی الرّضا(علیه الصّلاة والسّلام) در سخنرانیِ اوّل سال گفتم که این ها دارند مسئله ی اقتصاد را پیگیری می کنند؛ بعد هم آدم می تواند فرض کند که این شعارهای سال حلقه هایی بود برای ایجاد یک منظومه ی کامل در زمینه ی مسائل اقتصاد؛ یعنی اصلاح الگوی مصرف، مسئله ی جلوگیری از اسراف، مسئله ی همّت مضاعف و کار مضاعف، مسئله ی جهاد اقتصادی، و امسال تولید ملّی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی. ما این ها را به عنوان شعارهای زودگذر مطرح نکردیم؛ اینها چیزهایی است که می تواند حرکت عمومی کشور را در زمینه ی اقتصاد ساماندهی کند؛ می تواند ما را پیش ببرد. ما باید دنبال این راه باشیم.

خرید کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی

نسخه چاپی کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب زندگی جهادی جلد 24 ره نامه 

کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 24 زندگی جهادی را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 144
موضوع: دین پژوهی، زندگی جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

کتابشناسی ملی :
3335968
شابک :
9786227491951
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
144
کنگره :
1402 7ت2خ/295/ BP102
دیویی :
297/18

کتاب های مشابه زندگی جهادی